Mag je babykonijnen uit een verschillend nest samen zetten?

Ik heb 2 voedsters die samen zijn bevallen, een heeft spijtig genoeg haar kleintjes direct verwaarloosd dus ik heb heel haar nestje binnen gehaald en geef ze zelf kittenmelk, ze doen het tot nu toe heel goed!
Maar vandaag heb ik een konijntje van het nest van de andere voedster binnen moeten halen omdat hij meters uit het nest verwijdert was en het kou had. Mag ik dit konijntje bij de andere van het andere nest leggen? Of is dat geen goed idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Zodat je ze allemaal tegelijk met kittenmelk kunt voeden? Ja, dat kan. De kleine konijntjes (van één week toch?) zullen elkaar niets doen. Dat 'vreemde' konijntje uit het tweede nest kan de gezamenlijke warmte goed gebruiken.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja idd, zodat ik ze met kittenmelk kan voeden zelf. Ze zijn 5 dagen oud ondertussen. Dankje voor je reactie! Ik ga ze onmiddellijk samen zetten!

Andere antwoorden (1)

Het makkelijkste is eigenlijk, als je twee jonge konijntjes tegelijk neemt. Meestal komen daar geen problemen van. Ook niet als ze uit verschillende nesten komen. Jonge konijntjes kun je gewoon bij elkaar zetten. Ouder dan 12 weken kan soms al wat moeilijker gaan. Dat konijntje kan de moeder er wel bij hebben. Probeer het dus, maar hou het wel in de gaten.

Toegevoegd na 5 uur:
Moeder doet in dit geval niet ter zake, de andere konijntjes kunnen dat wel hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Crea, het gaat om twee nestjes die bij haar geboren zijn. De voedsters hebben voor het eerst geworpen en weten niet zo goed hoe ze er mee om moeten gaan, wat wel meer gebeurt bij een eerste worp. Verontachtzaamde jongen worden nu door haarzelf gevoed met kittenmelk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is er toch nog niets mis met mijn antwoord?
Ivana
11 jaar geleden
Nee, niks mis mee natuurlijk, maar de kleintjes zitten binnen en de voedsters buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik heb het aangepast.