Wie weet welke ras dit is?

Ik heb twee jaar geleden een katje gekregen en ik vraag me nog steeds af van welke ras ze afstamt. Ze is erg speels, klein, speels karakter, erg aanhankelijk (houdt niet van optillen etc), wel van aandacht is een echte diva.
Ik dacht zelf misschien ragdoll, maar daar is ze weer te klein voor en best schuw.
Ze heeft overigens een pittige karakter.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het is een prachtig poesje, maar zolang je niet over een stamboom beschikt is het een rasloze poes. Oftewel een htk (huis-, tuin- en keuken) katje.
ook wel eens foutief (want dat betreft een in Scadinavië erg populair) ras, europese korthaar genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om je subvraag te beantwoorden: het is niet te zeggen van welke (ras)katten ze afstamt: dat blijft gissen. Er zouden zelfs verschillende rassen in haar achtergrond kunnen zitten.
Rieneke1