Kan ik iets doen aan de hartruis van mijn kat? Lees uitleg.

Mijn kat heeft een behoorlijke hartruis. Het beestje zelf lijkt er nog niet echt last van te hebben, maar ik wil graag weten of ik er zelf iets aan kan doen zodat het niet erger wordt. Bijv. met voeding of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

het hangt er vanaf wat de oorzaak van de ruis is.
heb je al eens een echo laten maken?
in het geval dat de oorzaak hcm is, kan je medicatie ter ondersteuning geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, met voeding kan je niet zoveel, behalve zorgen dat je kat niet te dik wordt natuurlijk.
wat je wel kan doen, is je kat weerstansverhogende middelen geven, en z'n gebit goed op orde houden.
een infectie zou het hart verder kunnen belasten.
Rieneke1
12 jaar geleden
dank cica!