Hoe kan ik bezuinigen op kattevoer?

Door de crisis hebben we het moeilijk. Naast meerdere bezuinigingen kopen we sinds kort goedkope korrels maar dat vinden onze poesjes(2) niet lekker en ze eten er niet van.
Moeten ze er aan wennen of toch maar dure Purina?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon minder van het goede dure,daarnaast wat van de goedkopere.als ze honger krijgen eten ze het wel.en als je in de gelegenheid bent,laat ze muizen vangen,dat is zeer volwaardig kattenvoer.

''Zes soorten kattenvoer scoren in de test nagenoeg evengoed; zij behalen het stempel 'zeer goed'. De krokante brokjes van de C1000 met rund, vis en wild staan op nummer 1, omdat deze evengoed zijn als de andere, maar ook nog eens slechts 0,11 cent per dagportie kosten.'' Misschien moet je dit eens proberen!

als je goed katte voer wil en waar ze lang mee doen royal canin ok kost wel wat maar ze hebben er minder van nodig en niet zoals whiskas daar blijven ze van eten want royal voed erg goed dus de zak gaat erg lang mee

Meestal hoor ik wel dat het kattenvoer van Lidl zeer goed is. is volgens mij 0,19 c per bakje. Maar dat dit ligt vooral ook aan de kat. Een kat of een poes is net zo kieskeurig als een mens.

Koop zelf altijd de 6mix of soms zelfs de 3mix van ranzijn. Grotere zakken natuurlijk goedkoper. Maar dan moet je wel het merendeel van de zak apart afgesloten bewaren. (en bijv met een weekvoorraadje werken), want anders worden ook de laatste kilo's niet opgegeten. Nou ja, indien alles in 1 bak, en die gaat steeds open en dicht, tja, dat zou ik na een maand ook niet lekker vinden met een zak brood. Verder zag ik al wat reacties over c1000 voer. Nou, heb ik ook 1x gekocht, liep mijn kat met grote boog omheen. Toegevoegd na 1 minuut: Oh ja, de tinnetjes van de c1000, die maar 17 cent kosten (natvoer dus), worden wel erg lekker gevonden. Het lijkt wel snoep, dus af en toe 1/6 van zo een tinnetje erbij...

Onze kat moest op dieet omdat hij vaak alles eruit spuugt en toen moest ik dieetvoer kopen. Ik doe dat online en bestel per 3 kg. Zelfs dit dieetvoer is zo nog goedkoper dan een pak whiskas van 300 gram. Als je een goed merk koopt in grootverpakking bespaar je op kosten. Je katten moeten dan wel wennen dat ze alleen brokjes krijgen (en water) en als je het afweegt zullen ze het je niet in dank afnemen. Maar ze krijgen dan goed voedsel en niet te veel. Royal Canin kost bijvoorbeeld ongeveer 5 euro per kg. Toegevoegd na 4 minuten: En als antwoord op je subvraag: Als je de katten niets anders geeft wennen ze hier echt wel aan. Ze krijgen vanzelf gezonde honger. Het ligt voor de hand katten te verwennen met mooie glimmende blikjes met een stukje peterselie erop afgebeeld, maar dit is nergens voor nodig. Wat wél een probleem is dat veel kattenvoer teveel zouten bevat. Welk merk en type voor jou kat goed is hangt ook van de leeftijd af. Mocht je bij de dierenarts zijn kan je ook even vragen wat hij/zij zou adviseren. Ik zou daarom niet bezuinigen op de kwaliteit van het voedsel, maar kijken of je het goedkoper kunt kopen. Een kat die goed gevoed wordt gaat langer mee! Toegevoegd na 12 uur: NB. Afwegen is trouwens heel makkelijk. Gewoon in de tabel kijken bij welk gewicht van de kat welke daghoeveelheid brokjes horen. Ik doe die hoeveelheid in een afgesloten bakje en geef hier ook uit als de kat erg zeurt. Ik probeer wel twee keer per dag het meeste te geven. Je moet je echt goed aan het advies houden en slaat hiermee twee vliegen in één klap: goedkoper voor jou, beter voor de kat.

Bronnen:
http://www.zooplus.nl/shop/merkenwinkel/ro...

Ik heb het hier al vaker gezegd,van het goedkope supermarktvoer hebben katten veel meer nodig. Van het betere duurdere voer zoals Royal Canin,van Hill's, Carokat en Technical heeft je kat veel minder van nodig dus wat de kosten betreft,kom je zo goed als op hetzelfde uit. Dus dan is de keus niet moelijk en je kat heeft tenminste goed voer.

Ik geef mijn katten Lara ongeveer 7 euro per zak van 2.5kg en dat vinden ze heerlijk voor de rest zijn ze ook best kieskeurig . Grtjs

als je poezen niet willen eten, heb je een probleem. katjes die niet eten kunnen al na enkele dagen last van leververvetting krijgen. geef sowieso een goede brok. brokjes van prins of van tecni-cal zijn redelijk geprijsd, zeker als je bedenkt dat de katten hier minder van nodig hebben. kijk daarnaast eens of je ze kan bijvoeren met vlees. vaak moeten katten hier aan wennen, dus bied het eerst fijngesneden aan met wat natvoer. voor goedkoop vlees ga je het best naar de poelier. gemalen kippenkarkas vinden ze heerlijk, en kost 1 euro per kg. kippennekjes, hartjes, maagjes, het is allemaal spotgoedkoop. zo bespaar je op de kosten zonder je katten tekort te doen. succes!

Niet. Door de kat in huis te nemen heb je de verantwoording op je genomen om het dier optimaal te verzorgen. Als je de verzorging niet kunt betalen neem dan afstand van het dier en breng de kat onder bij mensen die wel er voor kunnen zorgen.

Kijk eens op zooplus.nl, daar zijn veel goede merken en relatief goedkoop. Hoe beter je voer, hoe minder ze moeten eten. Ook verkopen ze grootverpakkingen waardoor de prijs lager wordt. Ik voer zelf Acana brokjes, die is 39,90 voor 7kg en daar doe ik met 3 katten 2 maanden mee. Dus voor 20 in de maand klaar, een stuk goedkoper dan purina en beter voor je katten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100