Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik parkietenzaad filteren?

Ik heb 2 parkieten en die eten van die kleine zaadjes. Als ik het voer ververs dan heb ik altijd het idee dat ik ook goede zaadjes weggooi dus ik heb het nu een tijdje bewaard.

Ik vroeg me af of er misschien een slimme manier is om het opgegeten (geopende zaad) kan scheiden van het nog goede zaad.

Wie weet hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Restant van het voer op een schoteltje doen en zachtjes de lege doppen wegblazen. (buitenshuis)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja wel buiten +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blazen vind ik niet echt handig omdat je vaak dan helemaal onder de velletjes kom te zitten. En harder blazen zodat ze verder weg waaien kan niet omdat je dan ook de zaadjes weg blaast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit net geprobeerd, werkte beter dan dat ik verwacht had.

Andere antwoorden (3)

Blazen!
Dus het bakje voorzichtig schudden en de dopjes eruit blazen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plusje voor het niet-beargumenteerde minnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Dankje. Heb ik tóch een minnaar hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blazen vind ik niet echt handig omdat je vaak dan helemaal onder de velletjes kom te zitten. En harder blazen zodat ze verder weg waaien kan niet omdat je dan ook de zaadjes weg blaast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig om van je af te blazen? ;-)))
Het zaad kun je uitblazen doormiddel van een kafo-matic deze zijn via het internet te bestellen.
Ik gebruik hem zelf al jaren voor kanarie voer uit te blazen het is een geweldige oplossing.


Veel succes,

Marcel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hele handige manier gevonden en dat is met de kruimeldief de losse velletjes uit het bakje zuigen. Bakje even schudden en dan komen de velletjes bovenop. Steeds even schudden en zuigen en voila je houd gewoon zaad over wat ze nog op kunnen eten.

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding