ik heb een parkiet en ik wil weten hoe lang kan een parkiet in je kamer blijfen als je naar vakantie gaat

hoe lang kan ik mij parkiet in mij kamer vrij laten als ik naar vakantie ga

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (10)

als de parkiet dat niet gewend is, helemaal niet want dan vliegt ie zich te pletter. ALs de parkiet het wel gewend is maximaal een dag want daarna heeft hij vers water en voer nodig. Voer kun je nog wel voor een paar dagen neerzetten, maar water bederft met de temperaturen van nu.

Wel een beetje typische gedachte overigens...
13 jaar geleden
Als parkieten alleen in een kooi worden gehouden hebben ze veel aandacht nodig. Het zijn echte groepsdieren en daarom is het beter om er twee of meer te houden (bij voorkeur een even aantal).

Parkieten zijn vrolijke, sociale, gezellige kwetteraars en zeker geschikt als gezelschapsdier. Een grasparkiet in een kooitje heeft veel aandacht nodig, anders gaan ze zich vervelen. Het zijn immers groepsdieren.

Een parkiet die alleen is, heeft extra veel aandacht nodig: het gebrek aan een maatje zal door jou gecompenseerd moeten worden.

Je laat hem dus gewoon niet alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Sommige parkietensoorten moeten iedere dag eten, doen ze dit niet, dan krijgen bepaalde bacterién in hun ingewanden de touwtjes in handen en gaan ze na een dag of drie dood.
Na drie a vier dagen is ook het water bedorven.
kan je hem in de keuken loslaten, dan zou je een bakje water onder de kraan kunnen zetten en deze heel langzaam laten lopen, voer kan je voldoende neer zetten.
maar ik zou hem naar de dierenwinkel terug brengen, (gratis) en na de vakantie er weer eentje terug kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal zeggen, laat hem nooit meer dan 1 dag alleen.. dieren hebben ook recht om vrij te zijn, je zou het volgens mij ook niet fijn vinden als je hele tijd alleen bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je OP vakantie wilt terwijl je parkiet alleen achterblijft, wordt het een vakantie van hooguit twee dagen en een nacht.
Blijf je langer weg, dan is de kans groot dat je je gevederde vriendje halfdood terugvindt vanwege gebrek aan vers water, verse voeding en sociaal contact.
En dat is niks minder dan dierenmishandeling.
En of hij nou in of buiten de kooi verblijft, heeft er verder niet zoveel mee te maken, behalve dan dat je ook nog kans loopt dat hij, zonder toezicht, in electrische bedrading kan gaan bijten met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkieten die knagen? ;)
Goed antwoord verder. Thumbs up
Hoe kom je op het idee om je huisdier alleen te laten als je op vakantie gaat? Zoek een goed tehuis voor hem waar hij een liefdevolle verzorging krijgt en voldoende aandacht. Hij heeft er niet om gevraagd om jouw huisdier te worden en al zeker niet om te worden verwaarloosd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er gewoon voor dat er iemand is die op m past. diegene laat m s morgens vrij en s middag vangt ie m weer terug in de kooi.Dat beest zal zich echt geen 14 dagen redden hoor. Na een paar dagen heeft ie zijn voer op en zijn water moet sowiezo al iedere dag ververst worden. Dus ga t aub niet uitproberen hoe lang die t volhoud. Want geheid gaat het je mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien een vakantie altijd minstens een paar dagen is: niet. Je kunt je parkiet niet alleen thuis laten. Niet 'vrij' in je kamer, en niet in zijn kooitje.

Als je niet bereid bent om ervoor te zorgen dat je parkiet tijdens je vakantie dagelijks verzorgd wordt en voldoende aandacht krijgt, breng je parkiet dan naar de opvang. Nu meteen.

Als je zelfs maar speelt met het idee om hem zonder verzorger achter te laten, dan ben je pertinent ongeschikt om wat voor huisdier dan ook te hebben. Je parkiet verdient beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je parkiet het gewend is om uit de kooi te zijn overdag en er dan na een tijdje vanzelf weer ingaat voor voer water en rust,dan kan ie dat tijdens je vakantie ook wel . Alleen is het geen goed plan om je parkiet aan zijn lot over te laten wanneer jij met vakantie bent. Het beestje heeft recht op voer ,water en een schone bodem. En er moet dus tijdens jou afwezigheid wel iemand zijn die op m past. Die m voorziet van verzorging.
Zelf zou ik het makkelijker vinden om de parkiet naar een goede bekende( tante, buurvrouw noem maar op) te brengen.
Dat lijkt me een betere optie dan dat het beestje dag en nacht moederziel alleen in jou kamer zit de hele boel onder te besmeuren met poepies en veertjes. Een beetje gezelschap vind zo,n beestje vast wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me geen goed idee. Waarom neem je je parkiet niet gewoon mee op vakantie dat heb ik ook gedaan vorig jaar. Je moet alleen heel er g oppassen met tocht dat is heel slecht voor een parkietje.