Gewoon erin stoppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is lastig hè, want ze gaan steeds weer los.
Soms zit er een loodje aan planten en dan is het simpel.
Zit dat er niet aan, dan proberen om een soort van bergje van het grind te maken boven de wortels en rond de stengel van de plant. Meestal blijft het dan, na wat ploeteren, wel zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, ik had wel altijd een voedingsbodem in mijn aquaria .... maar een plant haalt zijn voeding ook uit het water en het afval van de voeding en de vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het loodje leggen niet alle vissen het loodje. Ik weet uit ervaring dat garnalen wel dood gaan, maar corydoras niet(die overleven echt alles!).
Er zijn aardewerken ringetjes in de handel. Die werken prima.ipv loodjes. En anders inderdaad een hoopje grind.
In een klein bloempotje met zand, en dit op de bodem in het grind zetten.
12 jaar geleden
Je pakt het plantje met de knoop (tussen wortels en stengels)tussen duim en wijsvinger. Legt de rug van de duim op het grind. Draait een kwart slag, zodat je met vingers en plantje onder het grind terecht komt.
Hierna haal je je vingers weg. grind aandrukken. Plantje voorzichtig ietsje optillen door er zachtjes aan te trekken.
Als je geen vissen hebt die graven of te sterke stroming blijft ie dan goed staan

Vergeet niet om af en toe (vloeibare) aquariumplantenvoeding aan het water toe te voegen.