Is de FroliCat Bolt Laser (automatische laserpointer) veilig voor katten (en mensen) ivm oogjes?

Het lijkt me een handige oplossing, ze zijn dol op de gewone laserpointer maar ik kan helaas niet de hele avond met dat ding zitten te bewegen (aan die koppies te zien verwachten ze dat dus wel van me)... Nu lijkt me dit een fijne oplossing maar ik vraag me toch af hoe dat zit wbt de ogen. Je mag een laser immers nooit in de oogjes schijnen en handmatig heb je daar grotendeels controle over... Maar hoe zit dat met dit apparaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Geweldig ding inderdaad! Nee, van deze laser, krijg je geen oogletsel. Deze is niet krachtig genoeg om oogletsel te veroorzaken. Tuurlijk moet je niet seconden lang dat ding in het oog richten, maar dat geldt ook voor die tegenwoordige extreem felle zaklampjes. Het kan hooguit verblinden maar schade zal het echt niet opleveren. Denk maar aan die discobollen die voorzien zijn van die lasertjes. Honderden die in alle richtingen schijnen. Geen bezoeker die er oogletsel aan heeft overgehouden hoor. Gewoon aanschaffen, geweldig speeltje voor de katten!

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=PZyAD14QR6o...

Volgens de productomschrijving wel schadelijk voor de ogen: 'Belangrijk: niet in de ogen schijnen, omdat dit tot schade aan de gezondheid kan leiden!'

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100