Is de FroliCat Bolt Laser (automatische laserpointer) veilig voor katten (en mensen) ivm oogjes?

Het lijkt me een handige oplossing, ze zijn dol op de gewone laserpointer maar ik kan helaas niet de hele avond met dat ding zitten te bewegen (aan die koppies te zien verwachten ze dat dus wel van me)... Nu lijkt me dit een fijne oplossing maar ik vraag me toch af hoe dat zit wbt de ogen. Je mag een laser immers nooit in de oogjes schijnen en handmatig heb je daar grotendeels controle over... Maar hoe zit dat met dit apparaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Pas wel op dat je doseert. Ieder speeltje kan obsessie uitlokken en als je zelf niet bepaald wanneer en hoelang, is het, hoe leuk ook, niet gezond.
Je hoeft toch niet in de oogjes te schijnen? Zo gauw het lichtje aangaat kijken ze al naar de lichtvlek. Pas als je hem uitdoet kijken ze weer naar jou. Je richt daardoor de straal nooit rechtstreeks op de ogen.

Antwoorden (2)

Geweldig ding inderdaad!

Nee, van deze laser, krijg je geen oogletsel. Deze is niet krachtig genoeg om oogletsel te veroorzaken. Tuurlijk moet je niet seconden lang dat ding in het oog richten, maar dat geldt ook voor die tegenwoordige extreem felle zaklampjes. Het kan hooguit verblinden maar schade zal het echt niet opleveren.

Denk maar aan die discobollen die voorzien zijn van die lasertjes. Honderden die in alle richtingen schijnen. Geen bezoeker die er oogletsel aan heeft overgehouden hoor.

Gewoon aanschaffen, geweldig speeltje voor de katten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie alleen een zwart vlak T74.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een laser of het filmpje??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nu zie ik het filmpje wel. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ok, ik was al bang dat je bedoelde dat je door een krachtige laser ooit in de ogen was geschenen en nu alleen nog maar een zwart vlak zag... :-)) Zal met dit ding niet gebeuren hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee hoor,het is trouwens wel handig zo'n apparaat want ik zit hier ook met zo'n lampje dat je nog zelf in beweging moet brengen voor de katten.
Volgens de productomschrijving wel schadelijk voor de ogen:

'Belangrijk: niet in de ogen schijnen, omdat dit tot schade aan de gezondheid kan leiden!'