Als je 2 jonge katjes wilt kun je dan het beste katers,poesen of gemengd nemen?

Kort geleden hebben mijn exman (nog steeds mijn beste vriend) en ik onze poes die bij hem woonde helaas moeten inslapen. Hij woont alleen en wil nu graag 2 jonge katjes omdat hij op verschillende tijden werkt ca 10uur van huis is maar we vinden het zielig om een kat zo lang alleen te laten. In het verleden heeft hij daar een nare ervaring mee gehad,hij had 2 zusjes maar die maakten elkaar het leven zuur waardoor hij er 1 heeft moeten afstaan.Nu is hij bang dat dit weer zal gebeuren vandaar mijn vraag.

Toegevoegd na 31 minuten:
Voor de duidelijkheid,hij had geen probleem wat betreft het alleen laten want hij woonde toen samen maar met de 2 zusjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Toch zijn twee nestgenootjes de beste keus. Verder is het van belang dat de karakters wat overeenkomen: neem dus geen setje van een avontuurlijke zelfverzekerde kat samen met een timide exemplaar. Om latere gedragsproblemen te voorkomen is het ook van groot belang dat de kittens lang genoeg in het nest hebben mogen blijven: een week of 13 zeker. Zelf, maar dat is mijn persoonlijke mening, ga ik voor katers. In mijn beleving zijn die toch wat gemoedelijker, en zijn poezen wat pittiger. Super dat je vriend er twee neemt, een wijs besluit!

In het asiel zitten zowel kittens al volwassen katten. Het voordeel van volwassen katten is dat ze de drukke periode al gehad hebben en je er wat minder werk mee hebt dan kittens. Ze hebben ook regelmatig koppels in het asiel, die dus samen geplaatst worden en er zijn sowieso veel katten die samen kunnen omdat ze daar ook al samen zijn. Laat ze in ieder geval steriliseren/ castreren zodra dat kan, asiels zitten al overvol. Het maakt niet uit of je 2 poezen neemt, 2 katers of mix. Het hangt af van karakter van de kat, ook daarom zijn volwassen katten handiger, want daarvan weten ze al veel meer af in een asiel. (ik werk daar nl)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100