Gup met zwarte vlekjes op zijn staart. Wat is dit??

Ik heb vier mannetjes guppy's. Nu krijgt er eentje zwarte vlekjes op zijn staart. Gisteren maakte ik het aquarium schoon en toen verdwenen de vlekjes ineens. Nu zijn deze weer terug.

Ook is ongeveer een mm. Van de staartvin doorschijnend. De vlekjes zitten op de staartvin en op de rugvin. Het is geen vinrot wand de andere guppen happen niet naar de staart en de vlekjes waren ook een tijdje weg. De vis zwemt gewoon zoals altijd en gaat niet liggen op de bodem ofzo. Dit zijn mijn eerste guppen en ik wil er alles aan doen om die vlekjes weg te krijgen.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat deze vlekjes zijn en hoe ik het kan behandelen?? Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je gup heeft last van visluis.

Lees wat de oplossing hiervoor is.

Ik heb de visluis met een pincet verwijderd.

Hiervoor heb ik de gup met een netje opgeschept. De behandeling moest uit het water gebeuren aangezien de vis in het water te veel bewoog. Toen ik de luis probeerde op te pikken met de pincet leek ze na een paar aanrakingen zelf in beweging te komen (ze verplaatse zich op de vis) en kon ik haar van de vis af duwen.
Alles bij elkaar is de vis maar een 10-tal seconden uit het water geweest. Vis stelt het prima, was meteen al bekomen en ik zie geen wondjes van de aanhechting en eet goed.
Hopelijk geen luizen meer in mijn bakje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De laatste jaren zijn er verscheidene nieuwe preparaten tegen virussen, bacterien en parasieten op de markt gekomen. Raadpleeg daarom altijd een specialist in een aquariumspeciaalzaak of bij een aquariumvereniging. Succes !