Welke gazonmest is veilig voor huisdieren?

Onze honden lopen dagelijks op ons gazon dat nodig bemest moet worden. Welke gazonmest is veilig voor huisdieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.7K

Het beste antwoord

Het veiligste zijn (biologische) meststoffen zonder mosdoders of onkruiddoders erin. (dus beter geen 3 in een producten) Als je de mest bv 's avonds strooit, en meteen even de sproeier over je gazon laat gaan, trekt de mest 's nachts goed in en hebben je honden geen kan iets op te eten... bovendien voorkom je zo verbranden door plaatselijk te hoge mestconcentraties als de zon schijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewone koemest. Te koop in grote zakken bij elke bouwmarkt of tuincentrum. Eventueel kan je er een handvol kalk bij gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan 1 goede raad geven!

Wil je hier een betrouwbaar antwoord op, ga dan naar een filiaal van welkoop of boerenbond, daar kunnen ze je het haarfijn vertellen!

Dan heb je zekerheid, en het belangrijkste van alles, je/uw honden kunnen veilig naar buiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunstmest zijn zouten, dus niet doen.
Alle soorten natuurmest zijn voor honden meer of min aantrekkelijk, zelf strooi ik het liefst Culterra in korrelvorm, doe het als het regent, dan vallen de korrels snel uit elkaar en kunnen de honden bijna niets van eten, het is trouwens niet giftig.
Als ze na de regen uit elkaar zijn gevallen, kan je nog met een bladhark er door heen gaan, er blijft dan bijna niets over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad, het ruikt voor veel mensen niet lekker, voor de huisdieren wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je wel een lekker "huisdiertje".
Toch niets mis mee?
waarom doe je het niet in 2 etappes ?
Eerst de ene helft afzetten en bemesten. Klaar ? Dan de andere helft.
Zo weet je 100 % zekere dat je beestjes niets kan overkomen.

ok. dit is geen echt antwoord.. Maar hopelijk een zinvolle tip ivm je honden.