Niet persee. Je moet dan wel zelf de bak verschonen en dan moet de vis even ergensanders in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, goudvissen zijn echte schijters. Een pomp is geen overbodige luxe. Ook is dit beter voor het biologische evenwicht of wel de goeie bacteriën. Ook schilt het iets in onderhoud je zou dan.1x per 2 weken 40% van het water kunnen verversen en afhankeijk van de pomp deze ook 1x per 2weken schoonmaken. Het verversen en de pomp schoonmaken niet te gelijk doen ivbm de goeie bacteriën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is toch het beste.
Doordat vissen veel eten en poepen maar ook wroeten in de bodem wordt het water snel vuil. Je kunt daarom het beste een pomp kopen, die zuivert en zorgt voor de circulatie van het water. Vooral als je meerdere vissen hebt is een pomp onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, dit is toch het beste. Zo wordt het water continu gefilterd.