Wat te doen met een moederpoes die kittens heeft van 2 weken oud die niet eet en drinkt?

Het gaat om een moederpoes die een nestje kittens heeft van ruim 2 weken oud. Ze wil niet drinken (drinkt heel weinig) en eet ook bijna niets. Zelfs haar 'blikje' (blikvoer) waar ze dol op is, eet ze niet. Wat te doen? De kittens zitten erg te janken. Krijgen deze wel genoeg melk binnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Klinkt niet goed ik heb net hetzelfde meegemaakt met onze poes,zo snel mogelijk naar de dierenarts. Onze poes heeft het maar op het nippertje gehaald en de kittens heb ik met de fles moeten voeden een hele karwei maar ze hebben het alle drie gehaald.
Veel geluk met de poesjes en de mama.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naar de dierenarts natuurlijk of in elk geval even bellen met de dierenarts voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu meteen naar de dierenarts!
je kan dan meteen een flesje en kmr meenemen, zodat je de kittens bij kan voeren.
als de kittens zo tekeer gaan, dan komen ze tekort.
op deze leeftijd moeten ze iedere twee uur geflest worden, ook in de nacht.
vergeet ook niet daarma hu ontlasting te stimuleren.
met moepoes kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn, maar het behoeft zeker behandeling.
echt meteen gaan!
Rieneke1
12 jaar geleden
als de kittens janken zullen ze waarschijnlijk te weinig melk binnen krijgen of vlooitjes hebben, met 2 weken kan je niet zelf zorgen dat de katjes meer melk binnenkrijgen met een spuitje met melk wat je voorzichtig in het bekje doet, dus ik zou proberen de kat aan het eten te krijgen met extra lekker voer? en anders uiteindelijk naar de dierenarts gaan