Mijn hond eet niet wat nu?

ik heb een hond van 9, die is 3 weken geleden naar de dierenarts geweest voor een ontsteking. heb ze medicijnen gehad. de ontsteking is nu weg. maar nu eet ze niet meer. wel drinken, en ze braakt veel. wat zal dit zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
12 jaar geleden
terug naar de dierenarts zou ik zeggen.
beterschap voor je hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel je dierenarts: die kent je hond en de situatie.
Lijkt me iets om zo snel mogelijk te doen!

Antwoorden (5)

Zo snel mogelijk terug naar de dierenarts, natuurlijk!!
Even niet eten is niet erg, maar als je hond het gedronken water er weer uitgooit, is de situatie ernstig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon wachten tot de hond nog zieker word en dan als het te laat is naar de dierenarts. sommige mensen. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige mensen hebben een niet zo leuke toon in hun antwoorden......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niels1411: wat heeft vraagsteller aan jouw cynisme?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik hiermee maar wil zeggen is wat ik (en vele anderen) al te vaak hebben gezegd. Als je een ziek dier hebt en je twijfelt of het onschuldig is dan moet je geen berichtjes plaatsen op goeievraag of waar dan ook, je moet onmiddellijk actie ondernemen. Een telefoontje naar de dierenarts was al 10x beter geweest. "wij" op goeievraag kunnen niet zien of weten hoe de hond er aan toe is anders dan aan te nemen wat de VS ons zegt. Zonder dus een goede beoordeling kan er niks zinnigs gezegd worden. Dus concreet:
Bij een ziek dier waar je twijfelt over de ernst neem je altijd per direct contact op met de dierenarts. Dieren laten pas merken dat ze iets mankeren als het al verder gevorderd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is DAT dus je antwoord, en m.i. een juist antwoord.
Veel mensen begrijpen cynisme niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef hem dus ook gelijk Anneke 10 ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet lomp :) Cynisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet het antwoord op de vraag, maar tóch een plus waard!
Rieneke1
12 jaar geleden
kon je het weer niet laten niels? :)
plus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry rieneke. Haha
Direct terug naar de dierenarts. Die doet eerst een onderzoek en zal je dan ook eventueel het aansterkend voer meegeven, dat alleen bij dierenartsen te verkrijgen is. Het is lichtverteerbaar en gaat er ook bij slecht etende honden goed in, eventueel verdund in een spuit. De dierenarts zal je precies vertellen wat er moet gebeuren. Dat kunnen wij hier niet.
Ivana
12 jaar geleden
Het kan een maag-darm virus zijn, maar ik zou geen risico nemen als je hond zoveel braakt. Bij mijn eigen honden handel ik als volgt: 1 dag braken is geen probleem, maag rust geven, geen eten, wel water en eventueel een beetje kippenbouillon. Braakt de hond gedurende die rustdag nog altijd dan direct naar de dierenarts! Hetzelfde geldt als de hond naast braken ook diarree heeft.

Als de hond tijdens de rustdag niet meer braakt, vocht binnenhoudt en niet zieker wordt en/of koorts krijgt op dag 2 een beetje rijst met gekookte kipfilet geven, niet te veel, met een paar hapjes beginnen. Gaat dit goed dan op dag grotere porties gekookte kipfilet. Gaat dit goed dan dag erna weer normaal eten. In plaats van rijst/kip kun je ook zonder consult licht verteerbare voeding kopen bij de dierenarts en dit aanbieden.

Bouw het eten altijd rustig op! Niet eten is niet zo erg, niet drinken en/of vocht braken (dus braken zonder dat de hond eet) is reden om zo snel mogelijk contact te zoeken met de dierenarts.

Hopelijk gaat het al wat beter met je hond, sterkte hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetkan zijn dat de medicijnen de ontsteking hebben verholpen, maar dat ze tegelijkertijd de maag /en/of ingewanden hebben geirriteerd, of zelfs de darmflora naar de knoppen hebben geholpen.

Terug naar de dierenarts, zo snel mogelijk!