Een kat moet een paar vlooien hebben, dat is een teken dat de kat gezond is. Is dit waar?

Toegevoegd na 8 minuten:
Vlooien gaan toch niet op een zieke kat zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar jij draait het nu om. Dat vlooien niet op een zieke kat gaan zitten wil nog niet zeggen dat een kat zonder vlooien "dus" ongezond is!

Het beste antwoord

nee, dat klopt niet bepaald, als je kat vlooien heeft moet je net proberen deze beestjes te bestrijden. Indien uw kat vlooien heeft kunt u dit best zo snel mogelijk behandelen. Koop een ontvlooiingsmiddel bij de apotheek of ga naar de dierenarts voor raad. Vlooien zijn bloedzuigende insecten zonder vleugels met lange, krachtige poten, waarmee ze sprongen van circa 30 cm kunnen maken. Zij parasiteren niet alleen op katten, maar ook op andere zoogdieren zoals honden en mensen. De vlooien zorgen voor bultjes die jeuk veroorzaken, door het krabben kan de huid bij de bultjes opengaan. Soms ontsteken die wondjes. Niet echt gezond dus... Wat wel kan zijn is dat ze misschien van schoon haar/huid houden en daarom iemand zegt dat die gezond is als ze vlooien krijgen. (maar weet niet zeker of dit bij vlooien het geval is, bij luizen wel.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vlooien is geen teken van gezondheid. Vlooien zijn niet goed voor een kat daarnaast planten vlooien zich heel snel voort.

Toegevoegd na 10 minuten:
Vlooien zitten op elke kat als je er niets aandoet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry ik heb de vraag bewerkt
ronron1212
11 jaar geleden
ja en ook daar antwoord opgegeven.
Lijkt me een fabeltje. Mijn katten (5, 11 en 12) hebben vrijwel nog nooit vlooien gehad en zijn zo gezond als het maar kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me niet want vlooien kunnen zelf voor bloedarmoede zorgen bij katten en dat zeker bij kittens dus gezond nope absoluut niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is werkelijk je reinste onzin.
reken maar dat vlooien op een zieke kat kunnen gaan zitten.
een ziek dier heeft juist eerder last van parasieten dan een gezond dier.
dat zie je ook bij zieke egels bijvoorbeeld; die zitten onder de teken en ander gespuis.
of zieke eenden, die zitten onder de bloedzuigers.
zelfs bij planten zie je dat die vatbaar worden voor luis als ze zich niet tof voelen.

wees dus vooral niet ongerust als je kat geen vlooien heeft ;)
Rieneke1