ik heb 2 katten en wil graag een valkparkiet, kan dat samen?

Ik heb 2 katten, 1 van ongeveer 1,5 Max en een van ongeveer 11 weken Whisky. Nu wil ik dus heel graag een valkparkiet maar ik weet niet of dat wel kan. Mijn katten spelen graag, de grote niet meer zoveel ze spelen vooral samen, maar de grote kijkt altijd nar het raam en loert dan naar vogels buiten. En de kleine speelt graag met een speeltje dan met een touw aan een stok vastzit. Maar als die snel beweegt tonen ze geen iterresse meer. Overigens als de grote naar vogels loert zitten ze altijd stil, als ze gaan vliegen gaat hij wat anders doen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Prima als de katten er niet bij kunnen,maar vergis je niet in katten want het jachtinstinct blijft er in zitten en krijg je er nooit uit.

Ze zullen alles doen om de vogel te grijpen als ze de kans krijgen dus ik raad het je af,het geeft voor de vogel ook veel te veel stress.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal gelijk, absoluut niet doen! Geen van je dieren zal gelukkig worden van zo'n situatie en de kans dat het mis gaat is heel erg groot.
Rieneke1
10 jaar geleden
Plus! Bovendien is 1 parkiet alleen ook geen strak plan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Rieneke1 en voor de aanvulling want het is beter om er twee te nemen of je moet er zelf heel veel tijd in steken en er veel mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus! Katten en vogels is so-wie-so geen goed idee...
jager en prooi: niet doen!
Aangezien je katten al ouder zijn en de vogel niet van kitten af aan gewend zijn, zou ik je dit afraden. De katten zullen, zoals eerder genoemd, alles doen om de vogel te pakken. Dit zorgt voor frustratie bij de katten en erg veel stress voor de vogel. Lijkt me dat je dat voor beide partijen niet wil :)