Hoe leer ik mijn hond af te kijken en te smeken als ik aan het eten ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Ik doe de hond altijd in de hal met de deur dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klinkt echt heel zielig xD
Kimath
12 jaar geleden
Nee hoor, de hond is het gewend. Eerst gaat ze uit, dan krijgt ze brokjes in de hal en gaat de deur dicht en dan hebben wij avondeten. Na het toetje mag ze er weer uit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow, daar ga je al de fout in, Een hond is dan niet zielig. Honden houden van duidelijkheid, dit geeft ze rust. Ook moet een hond weten dat mensen de baas zijn (roedeleiders) Anders gaat het mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben te lief om dat te doen
jc54
12 jaar geleden
Een lieve Hagenees van 13 jaar met expertise voor een hele stad, die zal zijn hond toch wel kunnen africhten en leren luisteren........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg niet dat het zielig IS ik zeg dat het zielig KLINKT.

Het beste antwoord

Honden bedelen aan tafel omdat we dit zelf toestaan. Eén keer iets geven is al voldoende voor de geboorte van een nieuwe gewoonte.
De meest effectieve manier om een hond te laten stoppen met bedelen aan tafel is door hem totaal te negeren. Niet tegen hem praten en geen oogcontact maken. Dus op geen enkele manier aandacht geven. Op de duur zal hij snappen dat bedelen en smeken hem niets oplevert.
Als hij het opgeeft en weggaat, beloon hem dan door wél aandacht te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, onbewust creëren we zelf problemen met de hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
schooien is gewoon aangeleerd gedrag.

Andere antwoorden (7)

niks van jouw eten aan hem/haar geven.
hij/zij zal na een tijdje merken dat bedelen geen zin heeft.
zo heb ik het ook gedaan bij mijn hond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik ook maar hij blijft kijken en smeken terwijl hij altijd genoeg eten heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve geen eten geven, moet je hem ook totaal geen aandacht geven op dat moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, helemaal negeren, pas aandacht geven als hij het goed doet.
als de hond dat doet negeer hem of duw hem een andere kant op als het heel extreem is maak hem dan vast aan zijn riem aan de andere kant van de kamer en probeer hem dan soms los te laten tijdens het eten tot het lukt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur hem consequent naar zijn mand of een andere plek als hij dat doet
Geef hem tegelijk met jullie zijn eten
Geef hem nooit wat tijdens het eten, geen enkele keer uitgezonderd. verschil tussen ene keer wel wat toestoppen en andere keer niet kent hij niet. Krijgt hij een keer wat dan zal hij een volgende keer weer denken wat te krijgen... dus consequent nee of consequent ja...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min hoor. Maar het beste is (Vooral met een dominante hond) Om hem als laatste eten te geven. De rest +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een min????? + voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn eten staat altijd klaar op 2plekken
negeren , en je kan hem natuurlik op een andere plek tegelijkertijd zijn eigen voedsel geven.
12 jaar geleden
Je kan hem inderdaad tegelijk voedsel geven. Maar in het wild eten Roedel-leiders als eerste. In dit geval het gezin. Negeer de hond of wijs hem inderdaad naar zijn mand. Honden herhalen belonend gedrag, dus krijgt hij een keer eten, of negatieve aandacht (wat honden soms ook zoeken) zal hij dit gedrag herhalen. Negeren is dan vaak ook een goede optie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HELP!!!!! je avatar!
OMG levensgevaarlijke blauwe monster met moordneigingen!!! (grapjúúúúh) +1 kán tegelijk eten geven, verstandig is het niet natuurlijk.
eet je netjes 3x keer per dag (als je werkt in de weekenden thuis) en je hond 2 keer per dag, zit je met een hond die alsnog schooit want hij is gewent... baas eten, ikke ook eten. kans zit erin dat de hond gaat schrokken.... snel eten, baasje heeft nog meer dus die ga ik lief aankijken voor meer als ik over een paar tellen klaar ben.
Je hebt hem ooit iets gegeven, anders doet je hond dat niet. Vanaf nu, in zijn mand doen als je gaat eten en negereren. Dan gaat het vanzelf over. Consequent zijn naar een hond, is voor de hond heel prettig en het resultaat ook voor de baas, maar het schijnt het lastigste te zijn wat betreft de opvoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad niet altijd waar. Je hebt ook honden die gebrek aan discipline hebben en die dan het voedsel gaan opeisen, omdat ze zichzelf als leider zien. Ze gaan dan bijvoorbeeld bedelen of tegen de mensen die aan tafel zitten op springen. Het heeft dus niet altijd te maken met het feit dat de hond in het verleden ervoor is beloont. Min is trouwens ook niet van mij kan ze niet geven en ben het eens met het gedeelte over consequent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik toch...Een hond bedelt nooit tenzij het aangeleerd is.
Als je, je hond van begin af aan niks geeft (ook niet als iets op de grond valt, e.d) Dan vertoont de hond niet dat gedrag. Zelfs niet met een labrador....Maar dan echt consequent zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens....bedankt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zegt: Je hebt hem ooit iets gegeven Dat hoeft niet. Ook negatieve energie kan een beloning zijn. Is echt iets waar de meeste mensen iets aan kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, inderdaad aandacht geven op het moment dat je eet, kan ook leiden tot dat gedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw antwoord was trouwens een plus waard:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
door hem weg te sturen naar zijn mand/plaats en hem NOOIT wat van je eten te geven.
(dit is zelfbelonend gedrag en hiermee leer je een hond te schooien)

blijft ie kijken naar je draai je je rug naar hem toe.

de hond krijgt pas eten als jij klaar bent (in zijn eigen bak, en als jij zegt dat ie mag eten. is ie ongeduldig wacht je pas tot ie rustig is, maar hij moet wel op een afstandje blijven staan en zich dus niet opdringen of het voer op die manier claimen)

mijn hond krijgt nooit wat van tafel (überhaupt alleen voer wat speciaal voor honden bedoeld is)
gaan we eten zeg ik 'plaats' maar meestal gaat ie uit zichzelf als de tafel gedekt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat de hond altijd eerst oogcontact maken voordat ik hem eten geef. Dit heeft ook weer te maken met leiderschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ook, ze zal wel moeten want ze wacht op een teken dat ze mag eten :) leiderschap dus.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+