hebben vogels voorkeur voor een kleur of merk auto als ze poepen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit geweten! Ik dacht altijd dat het meer te maken had met de voorkeur van de eigenaar waar hij zijn auto parkeert. Onder een boom is lekker met dit weer, maar niet als er ook duiven in schuilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ook, maar bij discovery channel bleek uit onderzoek dat de kleur ook uitmaakte! Dit had ik echt nooit verwacht, maar het is toch echt zo! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot voor kort poepten ze het liefst op een zilvergrijze auto, momenteel heeft blauw blijkbaar weer de voorkeur... bron: Mijn eigen brikkie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@C4th hihi

Antwoorden (4)

Des te mooier de auto, des te groter de kans ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels schijten het liefst vallen op auto’s in dezelfde kleur als zijzelf.....

Dat zeggen tenminste de onderzoekers van de Bristol Universiteit. Ze telden de vogelpoep op 1.700 auto’s in het Britse Bristol, waar enorm veel zeemeeuwen rondvliegen. Uit het onderzoek bleek dat er zestig procent meer witte auto’s tussen de meest geraakte voertuigen zaten dan verwacht zou worden. Bezitters van blauwe en zwarte auto’s mogen zich in Bristol in hun handen knijpen met hun kleurkeuze: er waren tien procent meer auto’s zonder vogelpoep in die kleur dan verwacht.
Onderzoeker Charles West kwam op het idee na een typische cafédiscussie met vrienden. Volgens een van hen kozen zeemeeuwen het liefst blauwe auto’s, omdat die hem aan de zee deden denken. Vrijwilligers gingen daarop de straat op om de vogelpoepjes op de auto’s te tellen!

Toegevoegd na 12 minuten:
Als je in Nederland dus op safe wilt gaan: Koop een roze auto. Flamingo's komen daar niet zo veel voor.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens discovery poepen vogels graag op witte auto's. Ze hebben dit uitgetest, en om te kijken of het misschien puur toeval was, hebben ze in een kooi met zeevogels uit de hele wereld twee containers neergezet, een witte en een zwarte. De zwarte had er volgens mij 3 poepjes op zitten en de witte 7 poepjes. Dus ja, ze hebben een voorkeur voor kleur. Voor merk denk ik niet omdat een vogel geen merken kan herkennen. Hij gaat niet eerst ervoor vliegen om te kijken welk merk het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht dat het meer de plek was waar je parkeert...

de boom bij ons voor de deur heeft blauwige bessen, en de poep s dus ook blauw. maar als we de auto verderop in de straat zetten hebben we er veel minder last van