Waarom eet mijn hond al van pup af aan slecht?

Hallo, mijn naam is Chantal, en de hond in kwestie heet Skye.
Skye is een mixje. Papa Bordercollie. Mama (mechelse? Herder xTeckel
Lang verhaal, volledige historie.
Ik heb haar als 9 week oude pup in huis genomen. Wat direct opviel was dat ze slecht at. Logisch, nieuwe omgeving dus ik liet het maar. Wel altijd een bak met destijds puppybrokjes voor haar laten staan zodat ze kon eten wanneer ze dat zelf vertrouwd vond. In de nacht ging ze in de bench wat gelukkig nooit een probleem is geweest. Na 3 dagen had ze nog amper gegeten dus toen maar besloten de bak ook bij de bench in te zetten in de nacht. Toen bleek dat ze haar brokjes snachts opat.
Na een paar weken deed ze dat niet meer, dus toen maar op andere manieren haar aan het eten proberen te krijgen.. de begeleider van puppy cursus raadde aan om vaste tijden te nemen dus, bak neerzetten en na een half uur weghalen. Dit deed ik. Resultaat, hond eet een week niet. (Wel elke dag verse brokjes gepakt)
Daarna werd aangeraden de brokjes een beetje op de grond te gooien. Dit werkte voor 2 dagen..
In de tussen tijd al bij de dierenarts geweest, pup is kerngezond en heeft al haar prikjes gehad, zit op het goede gewicht.

Kort verhaal

Uiteindelijk na een paar maand puppy en adult brokken gemixt, constant ander voer, waaronder graanvrij wat ze een week of 2 goed eet en daarna niet meer. Nu eet ze alleen nog als ik haar brok meng met vlees. Wat niet 2x daags de bedoeling is. Ze vraagt ook niet om eten. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ohja vergeten toe te voegen. Ze eet bizar veel gras. Dit kotst ze eigenlijks nooit uit, het zit vaak wel door haar ontlasting.
Al meerdere keren met het niet eten bij de DA geweest maar die kan niks raars aan haar vinden.

Antwoorden (1)

Het feit, dat je hond erg veel gras eet betekent ook, dat er met haar spijsvertering iets niet in orde is. Je bent al eerder bij de dierenarts geweest,maar ik zou toch nog eens terug gaan. Het continu eten neer zetten is niet goed. Een vaste regelmaat is erg belangrijk en nooit iets tussendoor geven. Vraag de dierenarts om een voedingsschema en ook of er speciaal voer is. Veel dierenartsen verkopen zelf ook speciaal en erg goed voer voor de hond. Kost iets meer, maar de honden knappen er zienderogen van op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Ik ben het met Elder volkomen eens. Regelmaat en bezoekje dierenarts. Maar ik wil nóg iets zeggen: Wat een prachtige hond!!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus, inderdaad terug naar de dierenarts.
Kan aan spijsvertering liggen.
Kijk ook eens naar deze link, daar zit een prima symptoomcheck bij.
Vul deze ook eens in.
Succes! https://www.mcvoordieren.nl/waarom-eet-een-hond-gras
jodyenboyke
3 jaar geleden
Gras eten is normaal en heeft lang niet altijd met de spijsvertering te maken, het verhaal dat ze last van hun ingewanden hebben is volledig achterhaald. Hier een "koe"van een herder van nu 13 1/2 die zijn hele leven al niets anders heeft gedaan hoor. Border Collie staan bekend als slechte eters als ook sommige belgen. Niet teveel nadruk opleggen en eens kijken of de hond zalmolie o.i.d. wat tegenwoordig in flessen verkrijgbaar is in de dierenwinkel, lekker vind over zijn eten. Kijk eens of je buiten spelletjes kan doen met zoeken, gooi wat voer in het gras of verstopt het in de schors van een boom op neushoogte. En lekker trainen met wat hondenworst, krijgt ze toch genoeg binnen! Succes