zijn er binnenkatten en buitenkatten?

ik zou het wel gezzelig vinden om een kat te hebben. ik had een leenkat die er door de buren was uitgegooit maar ik ben inmiddels verhuisd. het was een erg relaxte kat. ging weing naar buiten, eigenlijk alleen om zijn behoefte te doen. verder veel slapen en eten. het was dus een hele rustige kat dus ik denk al een jaar of tien. nou zou ik weer zo'n kat willen. als ik bij het asiel om een binnenkat vraag, snappen ze dan wat ik bedoel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja, er zijn binnenkatten, en bij het asiel zullen ze zeker weten wat je bedoelt. maar ben je wel op zoek naar een binnenkat? een binnenkat is een kat die of niet, of beschermd buiten komt. denk aan een ren of afgezette tuin. ik begrijp dat je een rustige oudere kat zoekt, die huiselijk is, maar wel de mogelijk heeft naar buiten te gaan? als je dat uitlegt, zullen ze zeker proberen een goede match voor je te vinden. uiteindelijk hebben ze er geen baat bij als de kat weer retour komt. veel succes met het uitzoeken van je kat! :)

Leeuwen zijn buitenkatten, huiskatten binnenkatten... Ja, ze zijn er wel. De ene kat wil graag binnen zitten, de andere wil veel buiten zijn. Bij het asiel begrijpen ze je wel.

Een asiel kan je niet altijd uitsluitsel geven over of een kat al dan niet een binnen of buitenkat is. Soms worden er ook (zwerf)katten binnengebracht waarbij zij ook niet weten of dit een binnenkat of een buiten kat is (geweest). Katten die echt door een "familielid" zijn binnengebracht nemen doorgaan wel meer informatie mee. Wat overigens niet wil zeggen dat je andere katten dan maar geen kans moet geven. Ik denk dat een andere GV'er hierover dan meer nuttige info kan geven ;-) Wel heel lief van je dat je het wilt proberen!

Als je dit zo bij het asiel ook vertelt, dan weten ze precies wat jij zoekt. natuurlijk heeft elke kat een ander karakter en wil de 1 meer naar buiten dan de andere, maar een goed asiel weet snel hoe een kat is, en zal jou goed kunnen adviseren over welke katten bij hun het beste bij jou passen

misschien moet je gewoon zeggen dat je een wat oudere kat wilt. Die is meestal al het kattekwaad wel kwijt. Het asiel zal je dankbaar zijn want deze katten zijn slecht plaatsbaar, omdat de levensverwachting al n stuk korter is.

Ja, er is absoluut een groot verschil tussen katten die gewend zijn om buiten te komen, en katten die gewend zijn om binnen te leven. De laatste categorie kan ook bestaan uit katten die bang zijn, die buiten eng vinden. in een goed asiel of een kattenopvang kennen ze de katten en kunnen ze je adviseren welke kat bij jouw situatie past.

Ja er is zeker verschil, sommige katten willen gewoon heel graag meer zien van de wereld, ook al zijn ze nog nooit buiten geweest. Ik kocht bij het asiel een 'typisch binnenkatje' volgens het asiel. In mijn flatje kon ik aan alles merken dat de kat graag naar buiten wilde, en had behoorlijk last van 'vervelings-stress'. Nu ik een huisje met een tuintje heb is de kat helemaal gelukkig nu ie naar buiten kan. Dus het asiel weet het ook niet altijd zo goed, niets is zo eigenzinnig als een kat!

Een kat die over het algemeen vrij rustig is, en gewend om binnen te zijn, daar zelfs min of meer voor bedoeld is, is de Ragdoll. Je zal echter voor deze raskat wel bereid moeten zijn om heel wat geld neer te tellen.

probeer te kijken of er een kat/poes tussen zit van mensen die naar een bejaardentehuis zijn gegaan overwegend zijn dit de rustigste dieren die graag kroelen en niet snel naar buiten zullen gaan. is er geen mogelijkheid voor U om te vragen aan U oude buren of U de kat mag behouden?

Ja. Alleen met een binnenkat word dat niet bedoelt een kat die af en toe buiten komt maar een kat die altijd binnen is. Die zijn van kitten af aan altijd binnen geweest en weten ook niet beter. Dat worden binnenkatten genoemd.

lapjes poezen zijn over het algemeen graag binnen (gesteleriseerd) katers willen meestal naar buiten Is mijn ervaring over 30 jaar

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100