Mijn kat heeft jongen, kan ik deze jongen behandelen tegen vlooien?

Ze zijn nog maar 4 dagen oud, kan ik ze al behandelen tegen vlooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.7K

Het beste antwoord

Dat mag je al vanaf 2 dagen doen:

Je kan frontline spray gebruiken. Dat mag al bij kittens vanaf 2 dagen oud.
In tegenstelling tot wat er op de verpakking staat, mag je het kitten goed nat sprayen. Ik weet dit van mijn dierenarts
Spray eerst voldoende op je handen (ev. met een handschoen aan) en dan wrijf je het kitten goed in.
En indien je een vlooienkam hebt, deze ook vaak gebruiken en de vlooien meteen met je nagels in 2 opentrekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vlooienmiddel kitten
www.kattensite.be/forum/.../14845-vlooienmiddel-kitten.ht...

Veel plezier ermee (ik bedoel natuurlijk met de jonge katjes;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je voor je antwoord, je link doet het niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, kon ik niet weten, heb gegoogeld op "vanaf hoe oud kittens te behandelen tegen vlooien", en kwam o.m. deze tegen: Vlooienmiddel kitten
www.kattensite.be/forum/.../14845-vlooienmiddel-kitten.ht... - In cacheVergelijkbaar
Verzorging Hoe ontvlooi/ontworm ik mijn kat? Hoe knip ik haar nagels? ... Standaard Vlooienmiddel kitten, Oud 14 mei 2010, 09:18 ... Mag of moet je een kitten al behandelen tegen vlooien, ... Dat mag al bij kittens vanaf 2 dagen oud. ...
Rieneke1
12 jaar geleden
rare minnen, je kan idd frontline spray (alleen de spray!) gebruiken.
c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je Rieneke, v.w.b. die minnen bestaat er een gevleugelde uitdrukking: beetje dom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen ga ik frontline spray kopen, dank je voor je antwoord +

Andere antwoorden (5)

Nee daar zijn ze echt nog te jong voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje tegenstrijdig jouw antwoord, als ik op jouw link klik en ik het goed lees staat er bij Frontline: De spray mag je gebruiken bij pasgeboren dieren en ook bij zogende katten.
Voor deze lieve katjes zijn er een paar oplossingen:
Je kan een spray gebruiken.
Je kan blokken kopen die een geur afgeven en die je dan in de nest mot leggen
Laar soms helpt het ook om 2 vlooienbandjes aan te doen bij de mama.
nog veel succes met de jonge katjes

doe ze de groeten van jasper XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd waarom 2 vlooienbandjes bij moeder kat om zou moeten en 1 niet voldoende is?
voor je de kittens gaat behandelen zou ik eerst de moeder behandelen en het nestje waar ze in liggen. leg de kittens even apart in ander nestje je kunt ze eventueel ook kammen met vlooien kam
maar zou niet meteen gaan sprayen met vlooienmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens diverse sites mag je wel frontline gebruiken om de kittens te behandelen tegen vlooien. (ik geef geen min)
Ik zou de spray van Frontline gebruiken, dat mag al bij pups en kittens vanaf twee dagen oud. En natuurlijk mama-poes ook behandelen.
Verstandig is om ook de omgeving goed te behandelen. Mocht je besluiten om iets te wassen ( kleedjes, mandjes e.d. ), minimaal op 60 graden ( anders gaat het ongedierte niet dood ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord +
Je moet ze zelf tegen vlooien behandelen. Kittens krijgen erg gauw bloedarmoede door vlooien en dan juist als ze zo klein zijn.
De kracht om goed te kunnen drinken gaat dan met het uur achteruit, het tandvlees word erg bleek en de kittens gaan dan dood. Frontline is een goed product dat al vanaf 2 dagen oud mag.

Wij ontvlooien en ontwormen, want ook dat is belangrijk, de nestjes om de 2 weken.

Toegevoegd na 5 minuten:
oja ook nog even dit:

Vlooien brengen besmetting met lintwormen over, dus de juiste volgorde van behandelen is eerst de vlooien, dan pas ontwormen. Wat vaak vergeten wordt is dat het behandelen van de omgeving nog belangrijker is bij de vlooienbestrijding, maar 1% van de vlooien zit op het huisdier, 99% zit in de omgeving. Het dier met allerlei gif volspuiten heeft weinig zin als er volop vlooieneitjes de kans krijgen om uit te komen. De eitjes vallen uit de vacht van het dier en worden verspreid in de omgeving. Na twee tot vier dagen komen er larven uit en na een week of twee, drie, gaan deze zich verpoppen. Uit de pop komt weer een nieuwe vlo en de circel is rond.

Dit stukje komt van deze site, dit is zowiezo DE site voor alles over kittens, na mijn mening dan ;-)
http://www.kruimelhuis.nl/parasieten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord +