Hoe kweek je maanvissen in een gezelschap aquarium ?

Ik heb 2 maanvissen die ik wil kweken in een gezelschap aquarium ik weet dat je veel moet verversen maar verder nog geen informatie graag wil ik meer weten ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De kweek van Maanvissen is redelijk gemakkelijk, als je een goed kweekstel hebt.
Eieren worden vastgekleefd aan opstaande stenen of planten als Echinodorus en grote Cryptocorynen.
Het zijn goede broedverzorgers , vermijdt drukte in het aquarium, houden ze niet van.

Toegevoegd na 10 minuten:
Zorg voor stabiele waterwaarden, ze hebben geen zacht of zuur water nodig.
Voer de temperatuur op naar 28 °C, afwisselend voederen met vlokken,diepvries- vers de vase, watervlooien en levend voeder zoals Tubifex of kleine, stukgesneden piertjes.
Als de dooierzak opgeteerd is, de jongen bijvoeren met o.a. Artemia, later watervlooien.
Wanneer de ouders nog jong en onervaren zijn, worden de legsels opgegeten of niet goed bevrucht ( hier is 90 % kans voor ).
Daar de vissen groeiremmende stoffen afscheiden en geweldige eters zijn, is 2 - wekelijkse waterverversing ( 50% ) inderdaad noodzakelijk.
Plaatje bij antwoord
Z512099
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
De Maanvis ( Pterophyllum scalare ) is een vaak nogal schrikachtige vis, met drukte vermijden bedoel ik tezamen houden met rustige vissen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat verversen geeft geen drukte?
Z512099
9 jaar geleden
Als ik water wil verversen doe ik dat via mijn biologische filter, mijn vissen merken er niets van, Scalares hoeven daar ook geen stress van te hebben, zoals ik al beschreef moet je veel verversen omdat de jongen groeiremmende stoffen afscheiden, ook voor nitraat zijn ze gevoelig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor je aanvulling. Ik vraag als ik iets niet weet, kan ik van leren.