Hoe kweek je maanvissen in een gezelschap aquarium ?

Ik heb 2 maanvissen die ik wil kweken in een gezelschap aquarium ik weet dat je veel moet verversen maar verder nog geen informatie graag wil ik meer weten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

De kweek van Maanvissen is redelijk gemakkelijk, als je een goed kweekstel hebt. Eieren worden vastgekleefd aan opstaande stenen of planten als Echinodorus en grote Cryptocorynen. Het zijn goede broedverzorgers , vermijdt drukte in het aquarium, houden ze niet van. Toegevoegd na 10 minuten: Zorg voor stabiele waterwaarden, ze hebben geen zacht of zuur water nodig. Voer de temperatuur op naar 28 °C, afwisselend voederen met vlokken,diepvries- vers de vase, watervlooien en levend voeder zoals Tubifex of kleine, stukgesneden piertjes. Als de dooierzak opgeteerd is, de jongen bijvoeren met o.a. Artemia, later watervlooien. Wanneer de ouders nog jong en onervaren zijn, worden de legsels opgegeten of niet goed bevrucht ( hier is 90 % kans voor ). Daar de vissen groeiremmende stoffen afscheiden en geweldige eters zijn, is 2 - wekelijkse waterverversing ( 50% ) inderdaad noodzakelijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100