Chihuahua Pup van eigen teefje erbij, voor/nadelen?

Heeft iemand hier ooit een pup gehouden van je eigen teefje. En wat zijn volgens jullie de voor en nadelen.
Ik wil dit graag in de toekomst(heb me goed ingelezen e.d.) Ik ben nu zo hecht met mijn hondje en vroeg me af of dit veranderd als ik een pup(teefje liefst) bij neem.
Blijft ze dan ook nog gewoon aanhankelijk aan mij of zal haar gedrag veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

hebben we gedaan met m,n cairn terrier, en ik zou het zo weer doen.
ze gaan zo goed met elkaar om, echte maatjes, en ze begroeten elkaar met likken en gek doen als ze apart zijn weggeweest.
wat jouw betreft, jij bent nu gek op jouw hond, en hij op jouw.
als je een pup houd uit een nest, word gek op allebei, en zij op jouw.
waar je wel op moet letten, is dat jij, en je omgeving onbewust meer aandacht aan de pup gaat geven, want het is zo schattig, dat je minder aandacht geeft aan moeders, wat ze jaloers kan maken, en ander gedrag gaat vertonen.
daar moet je goed op letten, dan gaat het prima.
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in december heeft mijn hond een golden retriever voor he tlaatst een nestje gehad en heb er toen een teefje bijgehouden

ik zou het zo weer doen

de moeder houdt de pup als ze wakker is gewoon lekker bezig samen spelen en dollen

normaal ligt de oudere hond de hele dag maar een beetje te liggen tot je er weer uit gaat maar nu is ze ook weer veel actiever en levendiger ze knapte er helemaal van op dat er een hondje bij is gehouden

het enige met een jonge pup is dat je er s morgens wel vroeg uit moet of soms ook s nachts maar dat is toch maar tijdelijk

natuurlijk moet je het pupje wel opvoeden wat dan extra aandacht eist en zeker de eerste tijd gaat er veel aandacht naar de pup maar zelf neem ik de moeder hond ook wel alleen mee naar het bos en gaan dan lekker spelen en krijgt zo alle aandacht wat dat vind ik wel belangrijk

en ik was al dol op de moederhond en dit kleintje heeft ook mijn hart gestolen dus er is genoeg liefde voor 2

ik kan niet zeggen dat haar gedrag is veranderd naar mij toe ze is wel veel levendiger geworden dus ik heb er een goede ervaring mee