waarom likken honden je altijd aan de voeten( en ik weet dat dat zout is) maar waarom niet aan andere lichaamsdelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
54.1K

Antwoorden (8)

Mijn hond likt de mensen, die over de vloer komen, ook graag aan andere lichaamsdelen. Handen of het gezicht bijvoorbeeld. Of in de zomer aan een bloot stukje been.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal !
ik heb ook zo'n alleslikker ;)
+
Geef en hond de kans, en hij/zij likt aan alles wat sterker ruikt dan normaal. Het is niet voor niets dat honden vaak in je kruis ruiken. Daar heb je meestal een sterkere lichaamsgeur.
Een hond ruikt nou eenmaal vele malen (wat een zin) beter dan een mens, en als het ze aan staat, gaat hij likken.
13 jaar geleden
Je geeft zelf al het antwoord op je vraag: omdat het zout is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweet is zout en voeten zweten noujuist even sneller als byv. Een been gelukkig maar dat t niet je gezicht is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat ze bij jou een reaktie los wil maken.Ik kan me voorstellen dat het kietelt als je aan je voeten geliikt word,en jij daar een reaktie op hebt die jouw hond leuk vind.Dan daagt ze je dus gewoon uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond kan niet zweten maar raakt z'n warmte (zweet) kwijt via zijn neus en poten. Dat is dan ook de rede dat ze daar wat meer likken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hondje likt me vaak bij en op mn ogen. En ook mn handen likt ze vaak. En loop ik in een korte broek dan krijgen mijn benen ook wel is een likje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad kloppen alle voorgaande antwoorden, alleen nog ff dit;
Als een hond je likt, proeft hij je en slaat de geur ook op.
Hij zal je terugvinden uit duizenden mensen.