hoe werkt de nieuwe hondenriem voor mijn hond?

Ik kocht gisteren bij Aldi een reflecterende hondenriem. Helaas zit er geen beschrijving bij. De riem heeft 2 karabijnhaken, 2 kleine ringen en een grote ring die zijn ingevlochten. Wie weet hoe ik deze riem moet bevestigen. Ik heb al -tig manieren bedacht maar hoe moet het nu echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je kan op die manier de lengte inkorten.
Door de haak aan een andere ring te hangen maak je hem korter.
omdat je bij inkorten een lus krijgt, doe je de riem eerst door een (grote) ring en vervolgens aan de ring die de lengte bepaald.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een erg domme vraag maar heeft mijn hond nog een riem of ketting nodig of kan ik de grote lus ook als halsband gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De groot haak in om aan de halsband te bevestigen. De grote lus om zelf goed grip te hebben, niet om als halsband te gebruiken. Succes ermee. Zelf vind ik dit ideale riemen.
ronaldP
12 jaar geleden
inderdaad.. een ketting of een halsband. Ketting doe je in principe altijd af (met de riem) en een halsband kan je laten zitten. Is geen regel maar praktisch. Een ketting kan (vooral als hij te lang is) afvallen en honden met lange haren kunnen kaal worden in de hals als ze altijd een ketting om hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord inclusief de reacties hierop geven duidelijkheid.

Andere antwoorden (1)

Je kan daar mee de lengte bepalen hè klikt het haakje aan een ring om hem langer of korter te maken , ik heb er ook een een rode maar ik gebruik hem vaker voor m'n pony omdat ik hem te zwaar vind voor m'n hond