Mijn hond, Paddy, is vreselijk jaloers op nieuwkomer Minoes! Hoe los ik dit op?

Wij hebben al 7 jaar een lieve Maltezer genaamt Paddy. Maar sinds zaterdag hebben wij ook een kitten: Minoes. Minoes was snel gewend en is erg speels. Maar toen kwam de hond. Paddy is de hele dag aan het blaffen en piepen. Elke keer als wij Minoes maar even aaien, weet hij niet hoe snel hij tegen de bank op moet springen en te piepen en blaffen. We hebben nu al en bench waar we Monoes instoppen, maar het piepen gaat gewoon door. Hoe losen we di probleem op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jij als jaloersheid ziet zie ik als domminatie en nog zo geen kleinbeetje aan de extra uitleg te zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooooh die lieve schattige hondjes toch. Maar hoe schattig ze ook mogen zijn en hoe lief ze ook mogen zijn houden van de hond is het allermooiste dat wij mensen kunnen maar het is niet het allerbelangrijkste het allerbelangrijkste is leiding aan de hond geven wanneer je zoiets niet doet denkt de hond dat wat hij ook doet en iedereen zwijgt en doet niets dat alles kan en mag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt @cazzy, maar daarom stelt @paddyenminoes ook deze vraag om hulp, want ze weten niet wat ze moeten doen!

Antwoorden (2)

Als Paddy piept en blaft,raak je hem even met een tikje aan de zijflank aan,dit betekent dat je dit gedrag van hem niet wenst.
Ik neem aan dat hij tegen de bank opspringt als je Minoes bij je hebt op de bank?

Zodra hij aanstalten maakt,sta je op,ga voor hem staan en zeg nee of tssssst en zorg ervoor dat hij op de plaats blijft waar jij dit wil.
Je zult dit waarschijnlijk een aantal keer moeten herhalen,maar de aanhouder wint.

Kijk ook eens elke werkdag om 8.00 uur en 19.00 naar Cesar Millan op NGC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en niet boos worden, maar cool blijven. het gaat om je uitstraling. Plus !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En goed gedrag belonen. Paddy ook aandacht geven als hij zich niet jaloers gedraagt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Jodokus,ik zie alleen geen + ;-)))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht dat mij zo iets nooit zou gebeuren ((:D)) : sorry !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit hoor,was een grapje want het gebeurd mij heel vaak. ;-))))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tikje in de zijflank betekend niet dat je dit gedrag niet wenst.
Cesar doet dit ter afleiding en zodat de hond kort schrikt.
De afleiding en schrik maken dat de hond zulk gedrag bij cesar dan niet meer vertoont, niet omdat de hond weet dat het gedrag niet wenselijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@martine je hebt gelijk, dat is ook zo, het tikje is het begin van de correctie !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het iets verkeerd geformuleerd,maar het resultaat komt wel op hetzelfde neer,het ongewenste gedrag wordt in feite gecorrigeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is zoiets als met de 4 pootjes terug op de planeet aarde zetten. He?
Jij, de leider, introduceert een nieuw lid in de roedel. Daar heb je alle recht toe. De hond heeft dat maar te pikken.
Door dat blaffen en piepen geeft hij aan dat hij het er niet mee eens is. Maar dat recht heeft hij niet.

Het poesje in een bench stoppen is het slechtste wat je kunt doen. Een katje hoort vrij te zijn en in noodgevallen moet het hogerop kunnen om de hond te ontwijken. Je zorgt voor stress bij het poesje en dat kan problemen geven.

Zeg de hond onmiddellijk de wacht aan. Neem het katje op schoot zonder het te aaien. In alle rust dus. Laat de hond merken dat het katje bij de roedel hoort en dat dat jouw wil is.
Piepen en blaffen wordt direct verboden.

Stuur de hond niet naar de mand als je boos bent, want de mand mag geen strafplek zijn.
Wel kan je van de hond eisen dat hij een tijdje op zijn plek blijft liggen als je het katje laat rondlopen, maar dan moet je dat op een rustige manier aan zijn verstand peuteren. Zonder boos te zijn.

Maar het allerbelangrijkste is, dat je geen genoegen neemt met zijn agressie tegen jou en de nieuwe bewoner.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BRAVO Ivana