Hoe een kat een medicijn voederen dat ze niet lust?

Toegevoegd na 22 minuten:
Het gaat om een dikke soepachtige vloeistof, niet om een pilletje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Trek de vloeistof op in een spuitje, uiteraard zonder naald. Hoe dunner het spuitje, hoe prettiger uiteraard. Ga op je knieën zitten, met gekruiste enkels, en zet de kat voor je, met de rug naar je toe. Pak de kat bij het koppie, duw het spuitje aan de zijkant in de bek, en spuit leeg. Het is zaak overtuigend en doortastend te handelen, zodat het gebeurd is voor de kat het weet. Spuit Aan de zijkant en zeker niet recht in de bek: je wil de vloeistof niet in de luchtpijp doen belanden. Bij heftige tegenstand de kat eerst in een badlaken draaien, zodat alleen het koppie er nog uitsteekt.

Vermaal het tussen een blikje kattenvoer

Of druk het pilletje in een stukje vlees, salami of worst of zo.

Meng het door het eten van de kat ,en als het soepachtig is water erbij

Wij doen het altijd met twee personen. Ik (de vertrouwdste) pak de kat op schoot, laat haar naar links kijken, houdt haar met de linkerelleboog om de voorpootjes vast, en pak met de rechterhand het kopje vast. Bij een pilletje moet ik dan nog met mijn duim het bekje vanaf de zijkant open duwen, haar kop omhoog zodat als mijn man het pilletje laat vallen deze meteen in de diepte valt. Een spuitje met vloeistof kan mijn man zelf aan de zijkant in het bekje wurmen, en dan zachtjes leegspuiten. De eerste keren was moeilijk, nu went ze eraan en blaast en krabt niet vaak meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100