Welke koudwatervissen, voor in een aquarium, hebben niet veel zuurstof nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vrijwel alle vissen ademen door middel van kieuwen, dus halen de zuurstof uit het water en allemaal hebben ze veel zuurstof nodig, wat zeer makkelijk is op te lossen met een luchtpompje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er ook een vissoort die makkelijk in stilstaand water gehouden kan worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee!
Zuurstof in het water wordt bepaald door:
De watertemperatuur.( hoe warmer hoe minder)
Door de planten en algengroei ( nemen co2 op en geven zuurstof af)
Door de hoeveelheid licht( planten hebben veel licht nodig)
Door de soort vissen.
Door de aantallen vissen.
Door de grootte van de vissen. Ofwel als het aquarium in het volle licht staat( geen zon) en het voor een groot deel is volgegroeid met waterplanten en er maar een paar kleine vissen in zitten, b.v. stekelbaarsjes, dan zal het prima gaan.
Goudvissen kunnen prima overleven zonder extra zuurstof in het water. De luchtpomp is inderdaad een prima oplossing maar zeker niet nodig bij goudvissen.