Hoeveel kalmeringstabletten mag ik mijn hondje geven?

Volgens de bijsluiter mag ik maar een half tabletje geven maar dat heeft geen effect.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Waarom zou je je hondje kalmeringstabletten moeten geven?
Ritsuka
7 jaar geleden
Waarom heeft je hondje deze nodig?
Erna55
7 jaar geleden
Waarom denk je dat de hond kalmeringstabletten nodig heeft ?
Wil je deze vraag nog beantwoorden ? Mogelijk kunnen we je een alternatief aanreiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij moest noodgedwongen een paar uur alleen thuis blijven dus ik wilde hem lekker rustig laten worden zodat hij er geen last van zou hebben en de buren ook niet....☺
Ritsuka
7 jaar geleden
Kan hij niet een paar uur allleen blijven?
Rieneke1
7 jaar geleden
mausi, sommige kalmeringsmiddelen zoals Vertranquil zijn spierverslappers, maar verhogen de gevoeligheid. Je dier is dan extra gestressd, maar kan het niet laten merken :( En je begrijpt dat je spierverslappers nooit mag overdoseren?
Voor nu op korte termijn heb je er niet veel aan, maar ga je hondje eens rustig aan trainen om alleen te kunnen blijven zo nodig. Er staat genoeg info op internet over hoe dat aan te pakken.

Antwoorden (2)

"Volgens de bijsluiter mag ik maar een half tabletje geven"

Dat zegt toch genoeg ?!?

Als het geen (onvoldoende) effect heeft dan zou ik contact opnemen met de dierenarts.
Een halve. Dat staat in de bijsluiter. Die is er voor om uit te leggen hoe je medicijnen moet gebruiken. De dosering is goed bepaald door onderzoek. Nooit op eigen houtje de dosis veranderen. Als je niet te reden bent neem je contact op met je dierenarts, die heeft het voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Denk eerder dat het spul gewoon in een dierenspeciaalzaak is gekocht. Een dierenarts kost geld he? :(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je kalmeringstabletten gewoon zo kopen? Dat is link....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kun je zo kopen...
NadineZ90
7 jaar geleden
Er zijn meerdere manieren om je hond rustig te krijgen, bijvoorbeeld door middel van Ttouch. Dit is een massagetechniek.
Druk wijs-, middel- en ringvinger zachtjes op de huid en maak een cirkeltje+ een kwart cirkeltje en schuif op naar een nieuw plekje om weer dat cirkeltje te doen.
Het hele lijfje wordt gemasseerd met die "lange" cirkeltjes en daar wordt het hondje relaxed van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet meer zo kopen en geven hoor zonder advies van je dierenarts....