hoe leer ik mijn hond blaffen als de deurbel gaat?

De vraag lijkt me duidelijk.. Hij moet gewoon wat waakser worden!! Het is een zwitserse herder, van 8 maanden oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

8 maanden is nog wat vroeg om waaks te zijn voor sommige honden.
blaffen op commando is heel wat anders dan waakt zijn (waaks zijn is een gedrag namelijk)

op deze manier heeft het geen zin en kan het beste zelf gaan blaffen. als hij ouder is zal zijn gedrag vanzelf veranderen en mogelijk waaks worden, nu is het nog een pup
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan je bereiken door zodra er gebeld wordt heftig te reageren! Voordat je 't weet volgt jouw hond dat voorbeeld...