Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De bodembedekking van onze 2 gerbils bestaat uit mini hemp, soft bedding en hooi. Daar komt een benauwde lucht af. Kan ik daar wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gewoon eco bed kopen dan ben je van je probleem af
en scheelt je een hoop geld.
zoek het maar eens op internet op.
Ik kan je het echt aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het hooi geeft denk ik de muffe lucht.
Probeer eens de kattenbak houtkorrels bij bas vd heijden vandaan.
Dat gebruik ik voor mijn gewone ratten en werkt prima.
Geeft ze als nestmateriaal wat zaagsel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal komt de benauwende lucht van hooi, maar het zou ook kunnen dat je overgevoelig bent voor de mini hemp (dat was mijn vader. Maar ik weet niet of alleen jij de benauwende lucht ervaart of ook huisgenoten). Je zou in dat geval eens een ander merk, of 'gewone' houtkorrels (van de dierenwinkel) kunnen proberen, dat kan soms een hoop schelen.

Ik had voor mijn gerbils als bodembedekking altijd eerst een dikke laag zand (ze zaten in een groot aquarium met eigen gemaakte gazen dak ;-)) en daar over heen dan houtkorrels. Zo konden ze heerlijk tunnels graven door het zand, vonden ze geweldig, en de viezigheid kwam zo steeds onder het zand waardoor het minder ging stinken. De bovenste laag verving ik elke week en om de week geheel vernieuwd. Kost je wel een hoop zand, maar de gerbils vinden het geweldig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding