Wat eten wilde katten eigenlijk het meest? Zie uitleg.

Ik dacht zelf aan muizen en vogeltjes? Klopt dat ook? Zo ja bestaat er dan ook voer voor katten met muizenvlees enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

Wilde katten jagen...op hetgeen er in hun leefgebied voor handen is.
In Nederland worden wilde katten toch vaak bijgevoederd door mensen, maar evengoed gaat een sappige muis of ongelukkig vogeltje er wel in,

Kattenbrokken in de vorm van muzienvlees bestaat niet, maar je kunt wel diepvriesmuisjes kopen voor je kat.
Natuurlijk is er wel gevogeltje als kattenvoer, al is het dan wel kip of kalkoen, en geen mus of mees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zou vanwege de aaibaarheidsfactor niet worden gekocht en bovendien zijn katten mans genoeg zelf muizen te vangen maar dan moet je ze niet bijvoeren en gaan ze verwilderen. Daar nemen mensen over het algemeen geen huisdieren voor.Wilde katten zijn er al in overvloed zodat er jaarlijks duizenden(ca. 11.000) moeten worden afgeschoten.
Wilde katten eten alles wat van hungading is en ze te pakken kunnen krijgen en eieren lusten ze ook graag en is een makkelijke prooi. Naast volgels en muizen kun je dan denken aan mollen, slangen, hazelwormen,eekhoorns etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilde katten eten muizen, vogeltjes, duiven, mollen, en vissen uit vijvers.maar ook al wat ze bij een vuilnisbak kunnen vinden ..en nee er bestaat geen muizenvlees,ze eten deze liever vers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet direct een antwoord op je vraag, maar wie weet heb je er toch iets aan.
in de jaren 70 is in engeland een grootscheeps en langdurig onderzoek gedaan naar waar de huiskatten mee thuis kwamen.
dat bleek iets van 87% knaagdiertjes te zijn.
verder werden nog genoemd: konijntjes, haasjes en mollen.
dan kwamen de vogels, en als laatste de insekten.

verder kan je je kat gewoon muis en vogel geven als je rauw voert.
muis is diepgevroren te koop, en je kan de kat duif geven, of kip, of eendagskuikens, en ga zo maar door.
blikvoer met muizenvlees bestaat niet, dat komt niet prettig over op de baasjes, dus die kopen het niet.
Rieneke1
13 jaar geleden
Konijnen
Muizen
Vogels
Vissen
Kippen
Insecten
Planten
Grassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn het meest gefocust op kleine knaagdieren maar eten in de praktijk alle eetbare prooidieren in hun omgeving. Dus ook vogels (pinguins, slangen, de raarste dieren!). Om een vogel te vangen moet een kat echter vaak meer pogingen ondernemen voordat het raak is, dus het kost ze meer energie.