mag ik mijn zebravinkjes stuifmeel geven?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb van een vriendin een zakje stuifmeel gekregen, volgens haar hét wondermiddel, als je zoals ik, kwakkel met je gezondheid, maar wondermiddel of niet, ik vínd dat goedje vies, bah!
Nu weet ik dat het mijn vriendin echt veel heeft gekost, dus ik wil het niet weggooien, toen zei mijn vriend, dat ik het mss kon bijvoeren, aan mijn zebravinkjes.
Ca. 6 a 7 weken geleden, kwamen van de (5) eitjes die mijn paartje had, 2 eitjes uit, helaas stierf 1 van de baby's alsnog, met de 2e ging het, tot vorige week uitstekend, maar hij werd steeds kaler, ik vermoedde dat zijn moeder de schuldige is/was, want het mannetje heeft ook kale plekken.
De baby zag er inmiddels uit als een geplukte kip, en nu heb ik 'm apart gezet, en hoewel ik het vreselijk zielig vindt, zoals hij de hele dag om zijn moeder roept, kon dit ook niet langer.
Als dat stuifmeel dan zo goed is, mag ik het dan bijvoeren aan mijn zebra-vinken-baby, mss helpt het de veren sneller terug te laten groeien, vooropgesteld, dat zij het überhaupt mogen hebben?
En indien ja, hoeveel geef ik dan, en doe ik dat gewoon door het eten, en hoeveel?

Weet jij het antwoord?

/2500

De baby roept om ze moeder omdat hij vermoedelijk honger heeft, dat doen mijn baby vinken namelijk ook. In jouw situatie, als ik je verhaal goed begrijp, is de kans 50/50 (of leven of dood) voor het beestje als je er niks aan doet. Dit zelfde geldt voor het voeren van stuifmail, Dan is de kans namelijk ook 50/50. Wie niet waagt wint niet. Klinkt hard maar zo bedoel ik het echt niet! Ik hoop dat dit je keuze makkelijker maakt.

@Beestenboel. Sommige vogels plukken hun jongen kaal om nieuw nestmateriaal te verzamelen. Misschien wil ze een nieuw broedsel. Het is van zebravinken bekend dat ze het ene nest op het andere kunnen stapelen als het broedsel mislukt is en binnen de kortste keren hebben ze een nieuw nest en nieuwe eitjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100