Jankende/ruziënde katten wat kan ik daar tegen doen?

Ik heb al een tijdje last van jankende/ruziënde katten.
Mijn vriend heeft ze wel eens schreeuwend weg gejaagd. Of met water.. Maar toch hebben wij blijkbaar iets in de tuin wat ze toch elke keer weer terug haald.
Ik heb er In de nacht erg veel last van.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Proberen te achterhalen wie de rechtmatige eigenaar is en het probleem voorleggen, of anders de kat vangen eventueel met een val in kooi vorm, en meestal hebben de katten wel een riempje met de eigenaar om de hals/nek, en deze dan terug geven met het verzoek de kat aan de lijn te houden of binnenshuis, omdat u bij een volgende keer de kat 20 km verder van huis los laat. Heeft bij mij jaren geleden prima gewerkt, en de boodschap was duidelijk overgekomen, en heb nooit meer last van katten in de tuin die mijn vogels de stuipen op het lijf jagen, of nog erger dat ze uit pure stress en paniek zich tegen het gaas doodvliegen. Sommige mensen vinden me nu misschien wreed, maar dan moet u zich afvragen hoe u het zou vinden als mijn hond in uw tuin zou schijten of de zaak vernielen, want hond of kat, het kan niet zijn dat u andere mensen daar mee lastig valt. Toegevoegd na 2 minuten: Oh ja en voor de dieren vrienden, ik ben een echte dieren liefhebber, maar laat de dieren dan daar zijn waar ook van ze gehouden wordt

Oordopjes... Tis de natuur. Doe je weinig aan. Maar dan kan je iig lekker slapen

Wij hebben altijd een paar rotjes in de kast liggen. Overblijfsel van oud en nieuwjaar. Als je die de tuin in slingert ben je bevrijd van dit krolse gedoe. Doe je het een paar nachten achter elkaar, dan blijven ze weg.

Zijn de ruziënde katten bezig op jou terrein of gewoon op gemeente grond? In dat laatstegeval is het wel lastig om wat te ondernemen. Als het op jou eigen grond is kun je het volgende proberen: (Altijd eerst proberen de eigenaar te achterhalen natuurlijk en denk aub ook aan het welzijn van het beest....het beest zelf kan er niks aan doen en de andere dieronvriendelijke antwoorden zijn natuurlijk te gek voor woorden!!!) Je zou als de eigenaar niet te achterhalen is de dierenambulance kunnen vragen om een vangkooi te plaatsen omdat je last hebt van "zwerfkatten". Je zult dan wel de moeite moeten willen nemen om elke dag even de vallen te checken of er al een kat inzit natuurlijk. Zit er een kat in zal de dierenambulance komen kijken of het dier gechipt is om zo mss de eigenaar te kunnen achterhalen. Dan ligt het een beetje aan de conditie van het dier of het echt een zwerver is die erg bang en wild is. In dat geval is het bij ons zo dat het beest gecastreerd/gesteriliseerd word en dan terug losgelaten word. De overlast is daardoor een heel stuk minder. Is het een sociale gezonde kat zonder chip zal de dierenbescherming met jou op zoek gaan naar een goede oplossing en geven ze je goede tips om katten te weren op jou terrein.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100