Een hondenkluif of kauwbot die goed is voor de tanden, maar niet het kauwgum effect heeft, en gewoon afbrokkeld. (zie uitleg)

Ik bedoel een bot die goed is voor de tanden, maar niet zoals de meeste gezonde kauwbotten zijn: die hebben zo'n hoog kauwgum gehalte. Een bot dat als de hond erop kauwt niet eerst heel lang zacht moet worden en vervolgens af wordt gescheurd waardoor de hond hele stukken binnen krijgt (verslikkingsgevaar). Dit heeft mijn hond bij botten van (runder)huid en varkensoren.

Dus meer het effect van een koekje of dentastix, deze gaan met kauwen gewoon in stukjes kapot en worden doorgeslikt. Maar de laatste bevat teveel troep en geef ik dus niet aan mijn hond.
Iemand anders nog soorten / merken? Kauwbot/kluif moet voldoen aan:
*goed voor de tanden (tegen tandplak e.d.)
*wel gezond en zo min mogelijk troep zoals kleurstoffen, conserveringsmiddelen e.d. Dus niet van een merk als Pedigree of Bonzo
*makkelijk afbrokkelen zonder uren kauwen en zuigen en dus stikkingsgevaar

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ha, die Vraagsteller;

Wij hebben goede ervaringen met varkensoren, jij blijkbaar niet. Onze hond krijgt ook wel eens een stuk bullepees, misschien is dat het proberen waard?