Kan een microvezeldoek veilig op een kat gebruikt worden tegen verharing?

Ik zag ze in de dierenwinkel in de vorm van een ovenwant: om losse haren mee te verwijderen bij huisdieren. Ik kan me voorstellen dat het werkt, maar wat vindt de kat er zelf van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Met een vochtige microvezeldoek haal je relatief makkelijk haren van b.v een stoffen bankstel en van kledingstukken.
Voor het dier zelf kan je beter een goede borstel gebruiken. Een vezeldoek is niet schadelijk voor een kat, misschien onaangenaam wegens statische elektriciteit maar het is zeker niet de beste manier.

Toegevoegd na 1 dag:
"Het enige wat u kan (en trouwens moet doen om de huid in conditie te houden) om de rondvliegende haren zoveel mogelijk te beperken, is het dier dagelijks kammen en na de borstelbeurt over het dier wrijven met een vochtige doek.Losse haren blijven kleven aan de doek en de vacht zelf wordt minder statisch en houdt aldus de haren iets beter bij tot de volgende borstelbeurt."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is, is dat ik het idee heb dat ik nooit genoeg haar van haar afhaal. Ik kan blijven kammen: er blijft haar vanaf komen.Dacht dat met zo'n microvezel oek makkelijker de losse haren eraf geveegd konden worden misschien? Maar het comfort van poes gaat natuurlijk voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede borstel haalt meer haren weg dan een vezeldoek. Dat er haren blijven afkomen is normaal, ze hebben er heel wat, zeker als ze ruien. Ik ga nog even wat toevoegen.
Als je na een borstelbeurt je kat echt mooi wil maken, gebruik je een vochtige natuurzeem. Een echte dus. De microvezeldoek is perfect als je een hond of kat wilt drogen, maar een kat wordt zelden gewassen. ( Honden ook niet, maar die lopen nogal eens in de regen of duiken een plas in. ) Voor het droog afwrijven van een kat zou ik geen microvezeldoek gebruiken.
Ivana
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
One poes vind het zo heerlijk om te douchen :-D altijd fijn in de verhaar periode. Helaas de kater die het ergste verhaart, die haat douchen, dus hem doen we dat niet aan.