Kunnen Siberische Katten binnen leven?

Hallo Iedereen, Ik was van plan om een siberische kat te nemen. Omdat dat simpelweg de enige kat is die ik kan houden met allergie en die ik mooi vind (ik wil geen naaktkat). Ik had al een afspraak gemaakt bij een fokker om te komen kijken naar de kittens. Maar net las ik dat Siberische Katten 'elke dag' naar buiten moeten. Is dat waar of kan hij gewoon binnen leven. Ik hoor graag jullie mening.

Mvg,
Mij

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Neem nooit een enkel kitten als binnenkat! Heb je geen tuin of balkon om af te zetten en fijn in te richten voor de katten?

Het beste antwoord

Het is afhankelijk van welke verhaal je leest, je dient gewoon tussen de regels door te lezen. Het argument voor elke dag buiten is dat de kat buiten andere katten tegen kan komen waarbij het sociale relaties kan onderhouden. Argument tegen is dat de risico's van buiten niet opwegen tegen de sociale voordelen en dat het risico op diefstal te groot is.
Een kat alleen binnen laten wordt nooit aan geraden. Maar ze kunnen wel binnen leven, mits ze voldoende bewegingsvrijheid en speelmogelijkheden hebben. Ook zal het veel uitmaken of ze soortgenoten kunnen zien of niet. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje. Ik heb trouwens ook een balkon waar ze eventueel op kan. Alleen ben ik bang dan ze er van af valt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verdiep je eens in het veilig maken/afzetten van je balkon, Het is geen grote klus, met kippengaas of kattennetten kan je het hele balkon veilig maken.
Dit is slechts een van vele voorbeelden. https://www.kattenenzo.nl/producten/katten-veilig-in-de-tuin-of-op-het-balkon-laten-genieten-van-het-buitenleven/