hoe verminder ik de pijn in mijn hand door vogel?

Heyy, ik heb een grijze roodstaard die ik aan het tam maken ben (hij is 7), hij zit graag op m'n hand, maar om zijn evenwicht te houden houd hij zich nogal stevig vast. Als ik lang met hem zit krijg ik overal putjes en krasjes op mijn hand en vinger, hoe kan ik hier t beste van af komen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koop stevige sporthandschoenen. http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/sport_outdoor_vrije-tijd_484298/
Ivana
9 jaar geleden
Een Valkenier heeft ook een handschoen (van leer) aan.
Als hij zijn evenwicht zo slecht kan behouden, is hij dan gekortwiekt? Dan kan het kloppen.

Antwoorden (2)

Een leren handschoen aantrekken werkt het best, ik had een Ara en die zijn best zwaar na een tijdje op je hand te zitten. Hij zal wel moeten wennen aan die handschoen, maar daarna wil hij/zij vast niets anders meer...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn 3 dingen die je kunt doen:
*zijn nagels wat vijlen... héél voorzichtig want in de nagel zit een zenuw en een adertje. Die zit overigens wel dieper dan in het puntje van de nagel. Niet alle vogels worden trouwens erg blij van vijlen :-)
*het dragen van een dikke handschoen
*je hand plat op een ondergrond leggen, zodat jij als een stabiele ondergrond fungeert voor je pap en hij op de bovenkant van je hand kan zitten. Hij hoeft dan dus ook niet steeds zijn nagels vast te zetten om zijn evenwicht te bewaren.

En verder is het een kwestie van wennen. Als je vogel, waar hij ok op je lichaam zit, zich niet stabiel genoeg voelt, dan klemt-ie zich harder vast met z'n pootjes en dus zijn nagels. Dat hoort gewoon bij het hebben van een papegaai.
Heel veel plezier ermee!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank iedereen :-)