Een raaf is niet beschermd bij mijn weten, dus ja dat kan. Wel zielig maar dat is niet je vraag :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor, met vaste voetring en de bijbehorende papieren.

een opgezette versie is eventueel ook nog mogelijk.

nestroof, of een dier waarvan niet aangetoond kan worden dat het geen wilvang is is verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanx :)
Een raaf is opgenomen in de Flora en Faunawet en staat zelfs op de rode lijst.
Zelfs als het je al lukt een nest te beroven (de ouders zullen fel reageren), gaan veel van de vogeltjes nog dood, omdat je niet goed weet hoe ze verzorgt moeten worden.
(althans daar ga ik van uit?)

Daarbij zijn raven super intelligent en leiden je al snel om de tuin. Ook als ze ontzettend tam zijn, zullen ze dat nog doen.

je zou ook een raaf kunnen kopen, met papieren enzo.
Sommige roofvogel kwekerijen hebben ze wel zitten.
Maar dan nog is het geen parkiet die je 'even houd'.

Ik dacht persoonlijk dat de kraai en de kauw niet opgenomen waren op een beschermde lijst.
En een aanval van deze dieren is een stuk minder pijnlijk en ze zijn ook minder intelligent. (al laten ze je nog verbaast staan)

toch raad ik je af dit soort vogels te nemen, ze behoren in de natuur en echte huisdieren kun je het niet noemen.
Toch vallen ze wel prima te houden mits je er het juiste van af weet.
Ik zou zeggen, ga eerst je hoveniers akte halen :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij nader onderzoek zijn kraaien en kauwen ook bescherm.
Gewoon niet uit de natuur halen dus, het is het niet waard.

Toegevoegd na 19 minuten:
Nouja beschermd, je mag ze wel vangen, maar niet in gevangenschap houden.
Dus ofwel doden, ofwel verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe zijn alle vogels in Nederland beschermt. En mag je geen vogels in het wild vangen om thuis te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi gezegd dat raven je snel om de tuin leiden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bosbouwerd, heb je daar een bron van? Want ik heb het niet kunnen vinden.