Mijn kat bijt in mijn tenen wat moet ik doen

Mijn kat bijt in mijn tenen hij bijt erg door wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijt terug of eet em op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pleister op doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je schoenen aan doen

Antwoorden (11)

pak je kat op, en zet hem een eindje verder op de vloer, zonder verder aandacht aan hem te besteden, en blijf dat consequent doen, zodat er geen lol meer aan is voor het beestje.
uiteraard moet je hem wel een alternatief bieden, door dagelijks tijd vrij te maken om met hem te spelen.
dat spelen doe je niet met je handen, die zijn alleen om mee te aaien.
hengeltjes en laserlampjes zijn uitermate geschikt, evenals propjes om achteraan te rennen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
niet de standaard plantenspuit altijd en daarmee is het klaar.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt euca, maar wil je ajb het s-woord niet meer gebruiken? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja, natúúúúrlijk.
ik ga daar rekening mee houden :))) (het s-woord zélf zei je toch?) maar goed, ga eerst de katten ff aandacht geven en daarna de plantjes eens verwennen. het is zo warm en staan nu nog in de schaduw!!!
niet met de gieter, maar met dat ding wat ervoor bedoeld is.... ach, hoe heet het nou toch ook al weer? (oops...sorry!!!!!!!) :O?
Schoenen aandoen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Leuk al die minnen, maar dat is toch écht de makkelijkste manier...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Straffen met de plantenspuit.
Doen wij ook met de kat van onderbuurman als die stout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dus gewoon speelgedrag zie je als stout, en moet bestraft worden?
zonder een alternatief te bieden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijten vind ik stout.
Alternatief is gewoon spelletjes te doen met hengeltjes of die dingen.
Maar als hond/kat of ander dier bijt vind ik het stout en bestraf ik met plantenspuit nat spuiten.
Rieneke1
12 jaar geleden
bijten kan voortkomen uit angst/agressie, maar het kan ook gewoon speelgedrag zijn.
bijten in tenen valt meestal onder speelgedrag.
vaak betreft het ook nog eens jonge katjes, die uit het nest zijn gehaald voor ze hebben kunnen leren wat grenzen zijn.
dat zullen wij ze dus moeten leren, maar er zijn betere methodes dan te pas en te onpas de plantenspuit er op te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is maar een plantenspuit en de kat kan er van leren
Ivana
12 jaar geleden
Juist Rieneke. (De plus aan jouw antwoord toegevoegd.)
Te vaak wordt er hier één standaard "oplossing" geboden, zonder echt na te denken wat de oorzaak is en of de straf wel terecht is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kat is de keizer niet
Rieneke1
12 jaar geleden
ploppie, daar gaat het niet om.
als je een dier in huis neemt, en je verdiept in zijn wezen, verdiept dat de band die je hebt, en dat komt jou ook ten goede. ivana, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan hoef je niet alles toe te staan, dat beest kan leren door trial and error
Rieneke1
12 jaar geleden
tuurlijk hoef je niet alles toe te staan.
maar zodra mensen met een probleem komen, wordt de plantenspuit van stal gehaald.
beter is het te kijken naar het waarom van het gedrag, en alternatieven te bieden.
kat gelukkig en jij gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens rieneke!!! verder kijken dan de neus lang is naar de oorzaak van het gedrag. dan kan je gedrag aanpakken op een GEPASTE manier :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is maar een plantenspuit
een kat is geen mens dat je ertegen gaat praten ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al zou het een tuinslang zijn, daar gaat het niet om. het gaat het gedrag van de kat, de oorzaak en wat je wil bereiken. denk je dat een kat niet weet dat het water uit de plantenspuit komt, en wanneer deze wel of niet binnen handbereik staat? heb je daarmee je probleem opgelost? heb je daarmee de oorzaak aangepakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een waardeloze instelling ploppie. Ook al praten katten misschien niet op een manier zoals mensen dat doen, dat betekent niet dat ze niet communiceren. Katten hebben ook gevoel, het zijn levende wezentjes die net zo goed recht hebben op een juiste begripvolle aanpak hebben dan mensen. En om dan te zeggen dat de kat "de keizer" niet is, slaat nergens op. Dat ben jij evenmin en dat geeft je dan ook niet het recht om de gevoelens van een beestje zo onder de tafel te vegen omdat het voor jou makkelijker is. bah!
Elke keer als hij dat doet met de plamtenspuit natspuiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van dat nagelbijt spul, voor als je van nagelbijten af wilt komen. Misschien kan je dat op je tenen smeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
jazeker is dat een slecht idee.
middelen die voor mensen zijn bedoeld, kunnen schadelijk zijn voor de kat.
Rieneke1
12 jaar geleden
whiskas? ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind het wel een origineel idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het originele idee!
Idd wel raadzaam om eerst te onderzoeken of dit schadelijke stoffen afgeeft.
Een katten muilkorf kopen. (Tijdelijk) Tot dat hij niet meer bijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet hem straffen. Je kunt hem een tik, niet te hard, op zijn neus geven en daarna ongestoord doorgaan waar je mee bezig was. Ook kun je een planten spuit gebruiken en hem nat spuiten als hij iets stouts doet. Ook kun je hem even een stukje verder zetten en je eventjes niets interesseren in hem/haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit een kat gehad die met twee sprongen door de openstaande achterdeur binnenkwam en met één sprong op schoot of op tafel om meteen van mijn bord mee te eten. Totdat hij, het kleurtje zal wel aantrekkelijk geweest zijn, een hap sambal te pakken had. Dat circus was daarna meteen afgelopen. Verwen je tenen eens met iets waarvan jij zeker weet dat je kat het hartgrondig vies vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, sambal op je tenen! dat is een goeie.. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, de relatie met je kat(ten) in stand houden is een kwestie van levenslang investeren. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij deden het ooit met de tafelpoot voor de pup......het was eigenlijk best wel zielig, maar gelukkig eenmalig dus het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke. + !
Hoe oud is je kat? want kleintjes doen dat wel vaker. Gewoon steeds wegzetten of een klein tikje en erbij zeggen: NEE
Of soms terugbijten, Ik heb een klein katje die wel eens speelt en in mijn handen bijt (niet door) en als die dat blijft doen bijt ik zachtjes maar hard genoeg in zijn oor totdat ie protesteerd en dan zet ik hem weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sla hem zachtjes zeg maar dat hij strikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik bij mijn katjes het oude klikkertje van de hond. Als ze bij mij in mijn benen of tenen hangen, klik ik met het klikkertje (erg hard geluid!) en pak de kitten, correctie, ik pel de kitten van mijn kuit, en zet het op de grond.
Wat uiteindelijk het effect is, als de kitten bv op de tafel wil springen en ik klik, dan weet ze dat ze iets doet wat ik niet wil. En dan doe ik het zelfde met het klikkertje.
Onze oude poes die nu overleden is wist het exact. Als de kamerdeur open stond en mevrouw naar boven wou en ik klikte, ging ze niet, ook niet stiekem!

(ps, het werkt niet altijd hoor, maar bij een aantal kittens hier heeft het goed gewerkt!)