Stel: je hond, van tien jaar, raakt verlamd. Wat nu?

De achterpoten kunnen hem niet dragen. Zijn achterkant sleept. Is een karretje/rolstoel goed voor hem? Hij is een bulldog van tien jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is zijn verdere gezondheid?
Wat zegt je dierenarts over zijn levensverwachting?
Is hij te zwaar qua gewicht (dit in verband met z'n revalidatie : omdat hij zichzelf zal moeten voortbewegen met z'n voorpoten, als hij zo'n rolkar krijgt, is dat belangrijk om te weten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Loenie eens.

Antwoorden (9)

Ja er zijn hele goede oplossingen voor! En je hond kan het leren: http://www.hondenrolstoel.nl/
Wel erg sneu voor je hond en jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zielig...dat mensen DIT doen...........alleen voor hun eigen plezier...niemand denkt toch dat hij daar een hond plezier mee doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triest heidi! Zou je zelf "volgebouwd" met protheses gelukkig voelen onder de mensen? Zo'n hond kan nooit meer met roedelgedrag van andere honden meekunnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga eens praten met mensen in een rolstoel of met rollator.
die wilden hem ook niet toen ze nog gezond waren, maar zijn nu blij met de teruggewonnen mobiliteit.
en dat is beter dan je schamen tegenover andere mensen.
Zie ook dit verhaal over een verlamde teckel en zijn 'rollator'.

Toegevoegd na 8 uur:
Sorry, er ging iets mis met de bron!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welk verhaal? Woef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, er ging iets mis met een veel te lange bron, nu werkt hij.
een karretje of rolstoel? het idee alleen al dat je er voor openstaat!!...nee verlos hem uit zn lijden.......lekker laten (in)slapen........wat zielig zo ''karretje''......dat wens je toch geen1 dier? Dan hou je het dier alleen in leven, voor jezelf.!!.nee...dat KAN echt niet.........gun hem zn rust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,al was die hond 6 mnd.In laten slapen is beter.Natuurlijk krijg ik hier commentaar op,maar dit is gewoon mijn mening.Als een mens onnodig lijdt,kan hij kiezen voor euthenasie,en voor een dier moet zijn baasje hiervoor zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, helemaal mee eens!
Wat is goed voor hem? Ik zou 'm rust gunnen. Ik zou 'm laten inslapen. Natuurlijk wil je je hond nog graag bij je houden, maar je kiest toch wat beter is voor je hond. Je houd van dat beest, gun hem dan rust en niet laten rondlopen in zo'n karretje omdat de baas nog geen afscheid kan nemen. Nee, wanneer een hond zijn eigen lichaam niet meer dragen kan dan is het aan de baas om voor een betere oplossing te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In laten slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders dan de meeste voorgaande antwoorders, zou ik het zeker proberen. De alternatieven zijn om hem de rest van zijn leven laten slepen met zijn achterlijf of hem meteen maar afmaken.

Er zijn goede oplossingen hiervoor in de handel. Of je hond na een revalidatieperiode vooral gelukkig is met zijn hervonden vrijheid, of dat hij levenslang zou moeten lijden, is iets dat je als liefhebbende eigenaar zelf het beste in kan schatten. Jij kent je hond, wij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aanpassingsvermogen van een hond van 10 jaar is uiterst klein. Ook door een ziekte wordt zijn geestelijke veerkracht er niet beter op. Ik denk dat je de hond beslist geen gunst bewijst door hem in deze nieuwe situatie te brengen. Dit wordt echt een voor de hond stress-volle oplossing.

Gun hem zijn rust, ook al doet dat vreselijk pijn.
Ivana
14 jaar geleden
Een hond met een karretje is misschien wel menselijk, maar een hond is geen mens.......
Ik vind het egoistisch: je wilt het dier niet kwijt, maar het is een dier.
Afscheid nemen en dood horen bij het leven.
Het lijkt mij voor een dier geen leven.