is een chihuahua een geschikte hond om rally-O mee te doen?

het is wel een hond dat graag wat leert dus is hij daar geschikt voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

je kunt elke hond trucjes leren maar ik denk dat zo'n hondje een beetje te klein is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een Chihuahua daar een beetje fragiel voor is. Persoonlijk zou ik kiezen voor een robuustere hond om dit soort oefeningen mee te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn honden en geen porseleinen popjes :) pakwerk zou ik niet doen, maar er is niets aan de oefeningen dat te zwaar zou kunnen zijn voor deze honden. overigens denken mensen in centimeters, honden niet.
Gelukkig iemand die inziet dat een Chihuahua niet altijd gedragen hoeft te worden, maar ook geschikt is voor training en opvoeding en.....leuk hondenspel.

Natuurlijk kan die dat. Als je wordt toegelaten op de cursus, draai dan mee. Ook als je niveau wat lager is, is het de moeite waard zowel voor jou als voor je hond. De band wordt hechter en je hond blijft HOND.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ze kunnen meer dan jasjes aan :)
ja hoor, er is geen reden om te denken dat het niet kan.

het is net zoveel hond als zijn grotere soortgenoten, en denk zelf dat het voor de hond veel leuker is dan in fluffie jasjes en met een bling bling bandje te fungeren als mode accessoire.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaaf man die -!!! kan er nog wat motivatie af of zijn we ineens schuw geworden?
Ja! Natuurlijk! Chi's zijn pittige werkhondjes! En geen modehondjes zoals veel mensen denken. Ik vind chi's zelf énorm leuke hondjes, héél pittig ;-)
Élke hond kan meedoen aan Rally-O, gewoon lekker naar je hondenschool gaan en genieten van je chi ;-)
In de bron is een leuk filmpje voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn idd geen modehondjes, maar mensen zien ze zo.
er zijn hele industrieën die hier gretig op inspelen. kleine hondjes met groot karakter. juist de troeteldiertjes worden verprutst, het zijn temperamentvolle hondjes en erg intelligent. (in verkeerde handen dus een probleemhondje) hetzelfde zie je vaak bij de jack russel. klein hondje maar nog steeds een terriër. een Deense/Duitse dog, Bordeaux dog, of Engelse BD is niet bepaald geschikt voor deze sport. niet élke hond kan dus meedoen als je denkt aan de gezondheid van het dier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, logge honden zullen inderdaad niet ver komen, maar als de honden qua gewrichten(HD, ED etc.) goed zijn zal er geen probleem zijn qua gezondheid. Ik zou deze sport alleen niet aanraden(Je kan het dus wel doen) voor honden met een korte snuit vanwege ademhalingsproblemen. Echter ken ik een paar mensen die met een Franse Bulldog behendigheid doen. Dus het zegt niks ;-)