kan ik een kikker die ik buiten heb gevangen ook binnen in een bak met water en stenen houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou kunnen, alleen weet ik niet of die kikker er heel blij van wordt, houd er wel erg in dat een kikker levend voer eet. Dus dat wordt vliegen vangen!!

Ja dat kan en dat wordt met kleine kikkers ook wel gedaan. Zoiets heet een vivarium. Toegevoegd na 3 minuten: Een kikker is een amfibie met lange, dus die wil zowel een natte als drogere omgeving. Een vivarium heeft dat en daarin kan je een klimaar nabootsen waarin je kikkers kunt houden. Maar of zo'n dikke groene kikker zich er erg prettig in voelt weet ik niet. De ruimte is wat klein. Vaak worden hier hele kleine kikkertjes voor genomen en wordt bijvoorbeeld een stukje regenwoud nagemaakt. Net als in de dierentuin. Toegevoegd na 4 minuten: En voor het voer moet je ook zorgen natuurlijk.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vivarium

Jij en de kikker zullen hier niet vrolijk van worden. De kikker is een natuurlijke leefomgeving gewend, en zal waarschijnlijk na een aantal dagen doodgaan, tenzij je een klimaat vergelijkbaar aan een bos o.i.d. in een zeer grote bak zou kunnen nabootsen. Wil je een kikker zou ik naar de dierenwinkel gaan, en daar om advies vragen. Je moet niet zelf over het leven van zo'n beestje beslissen zonder dat je weet of het goed voor het is.

Ja het zou kunnen. Ik had een keer kikkervisjes gevangen en ze in een speciale bak gedaan (vivarium heet dat dacht ik). Iedere dag of twee verving ik het water met nieuw slootwater. Het was erg mooi om te zien hoe de kikkervisjes transformeerden naar kikkers. Je zag echt hoe hun benen groeiden en hun staart verdween. Als ik jou was zou ik wachten tot er kikkervisjes in de sloot zijn en die dan vangen met een netje.

Dat zou kunnen maar kikkers en zijn een beschermde diersoort dus het mag niet! Van dril tot kikker in de huiskamer Wist je dat kikkers in ons land beschermd zijn? Dat betekent dat je ze niet mag vangen, meenemen en thuis in een bak stoppen.

Bronnen:
http://www.geaflecht.nl/van_dril_tot_kikke...

de kikker zal dit niet waarderen. of je moet in een onverwarmd huis zitten, zo niet is het veel te warm voor de kikker. bovendien overwinteren kikkers in de modder (staat niet leuk in je kamer hoor) en moeten kikkers zowel op het droge kunnen zitten als in het water (afmeting bak moet dan behoorlijk zijn) ze eten levend voer (lekker in huis die vliegende insecten, hoe vang je deze op dit moment, of wil je maden uit laten komen?) een bak water en een steen daar zal de kikker dood ongelukkig van worden. bovendien is er geen beschutting tegen de vrieskou als deze komt. de bak zal je af moeten dekken als je de kikker niet wil laten ontsnappen, waardoor de kans op roosteren met het kleinste zonnetje al aanwezig is. mijn advies.... laat kermit lekker buiten rondspringen wil je toch een kikkertje in huis, ga dan eens naar een dierenwinkel en laat je voorlichten over dwergklauwkikkertjes (tip, niet bij kleine of jonge vissen houden!) erg leuke beetjes, en makkelijk te houden.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dwergklauwkikker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100