kan een kat van 7 jaar wennen aan een kitten

Wij hebben een kat van 7 jaar en sinds 2 dagen een kitten, kan mijn kat wennen aan een kitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

In principe wel, maar het zal even tijd nodig hebben: ze moeten aan elkaar wennen, elkaar leren kennen en uitmaken wie de baas is. Je weet nooit hoe het uitpakt, ik heb 2 katten, broer en zus, altijd samen geweest, maar ze blieven elkaar niet - en ik ken ook veel verhalen over katten die op latere leeftijd een huisgenootje kregen waarbij dat meestal na een tijdje prima gin en een enkele keer helaas niet goed ging.
Hier staan hele goede tips van Cica: http://www.goeievraag.nl/vraag/drie-jaar-oude-poes-wennen.130739
En hier een vraag over een kat die moeite had met een kitten erbij: http://www.goeievraag.nl/vraag/kitten-volwassen-kat-etteren.62595
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dat moeilijk van tevoren bekijken. Ik had twee poezen van 12 en 13 toen ik er een poesje van drie maanden bij kreeg. Bij de jongste ging dat prima, maar bij de andere ging dat veel moeilijker. Maar die oudste had al een moeilijk karakter (ze heette Spanky toen ik haar met zeven jaar kreeg en dat was niet voor niks).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker dat kan ik had het zelfs met een puppy en toen was mijn kat 14!