Hoe vang je een muis?vallen gezet..gifkorrels gestrooid...niks helpt!Ik hoor ze wel knagen en piepen,terwijl ik alle etenswaar goed opgeborgen heb.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Niet vangen, maar door ultrasoon -voor muizen irritant- geluid verjagen

Met deze SilvaTronic Muis en Rattenvrij kunt u volkomen veilig ongedierte verjagen. Dit apparaat zendt elektromagnetische impulsen uit, via de elektrische leiding in uw huis. Het werkt met hoogfrequente toon en is vrij van chemicaliën en storende geuren. Bovendien zijn er geen dode dieren meer die u moet opruimen. Er zijn 2 varianten verkrijgbaar met een verschillend werkingsgebied: 50 m2 en 200 m2. De SilvaTronic Muis en Rattenvrij werkt op 220V. Het apparaatje heeft een zomer- en een winterstand: ratten reageren in de zomer namelijk op een andere toonhoogte dan in de winter. Hiermee kunt u de tooninstelling juist afstemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Werken muizenvallen niet?
Je kan de oude doos en stok truc doen :P.
Je pakt een doos en laat hem met een stok schuin houden. Daar doe je kaasjes onder en als er een muis is trek je de stok weg via een touwtje.. (het is een x gelukt bij m'n eigen konijn xD)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Zie het linkje in de bron voor een oude, beproefde methode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet een emmertje op de vloer, en doe er iets heel lekkers in, brood met pindakaas bijvoorbeeld.
zet een plankje schuin tegen het emmertje op, zodat de muis erbij kan.
goede kans dat hij morgen in de emmer zit.
Rieneke1
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Ja, deze oplossing is wel diervriendelijker dan de mijne. Maar klimmen ze niet weer makkelijk uit de emmer?
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, daar zijn de wanden te glad voor.
jouw methode vind ik idd zeer dieronvriendelijk, en niet alleen voor de muizen.
we hebben op de vogelopvang ooit zo'n lijmplank binnengekregen met een uil er aan vast gekleefd :(
Er is een soort lijm wat je op een kartonnetje kunt smeren en er dan wat macaronie of iets dergelijks over strooien. Ze plakken dan aan t kartonnetje vast. Erg diervriendelijk is het niet en ik geloof zelfs dat de lijm alleen op de markt te koop is, maar het werkt wel. Ik heb zelf drie weken geleden muizen in de keuken en het kan je tot waanzin drijven.

Ook belangrijk is dat je de gaten dichtmaakt waardoor ze naar binnen komen, maar dan moet je wel weten waar dat is.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
als je de gaten niet kan vinden, kan je her en der watjes gedrenkt in muntolie neerleggen, gaan ze geheid van op de loop.
beter dan die lijmplankjes, die in nl niet verkocht mogen worden.
Eerts 14 dagen al het gif verwijderen en dan een kat leasen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
je hoeft nog niet eens een kat te leasen.
als je iemand kent met een kat kan die ook bij het borstelen wat haar verzamelen.
dat zou al moeten helpen.
Neem een kat. Of leen er een van de buren. Ik woon dicht bij de duinen en onze buren hebben wel eens onze kater geleend omdat ze zo veel muizen hadden en ik had er geen. Maar onze kat jaagt ook op alles. Soms heeft hij een vogel te pakken, dan" speelt" hij weer met kikkers, zelfs voor vossen gaat hij niet uit de weg, want die lopen ook door de tuin. Een bezoekje van onze kat heeft ook bij onze buren de muizen verjaagd.
amc
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Je was me net voor.
Ivana
14 jaar geleden
Let op: mijn abessijn is door een vos te grazen genomen.De tanden van de vos hebben de darmen doorboord en het duurde 6 weken en een aantal buikspoelingen voor hij weer genezen was. Dit zijn echt geen grapjes.
In mijn supermarkttijd gebruiken ze er bij ons van die lijmplanken voor, zeer doeltreffend, maar oh zo dieronvriendelijk. Is dus echt het aller aller laatste redmiddel, mits je het aankunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk dat je de huisspitsmuis in huis hebt, dit is een insecteneter en eten dus geen gifkorrels.
Hoe je deze wel moet vangen weet ik niet.
Muizen hebben een hekel aan motteballen, misschien een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaag hem onder de kast en zaag vervolgens de poten eraf.