kunnen waterslakken boven water ademen?

toen ik net uis kwam zat mijn waterslak ruim 1 cm boven het water oppervlak, hij was helemaal inelkaargedoken...
ik douwde hem terug en hij leeft wel nog...
was dit slakkenzelfmoord?
of was hij wat anders aan het doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Maak je geen zorgen, hij is niet depressief of zo. Dit zal je wel vaker zien...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij moet af en toe boven water komen om adem te halen, hij heeft geen kieuwen zoals een vis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat doen ze idd. Kijk maar in de bron,die ik hier geef en dan vooral bij de poelslak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een appelslak? Zo ja die doen dat vaker. Die vinden het boven water ook wel lekker en leggen zelfs hun eieren boven water.