Jazeker, een papegaaienbaby ziet er nog niet bepaald florissant uit......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Vlinders. Een rups vinden veel mensen griezelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Wat wij lief, aaibaar en aandoenlijk vinden is meestal klein. Niets zo lief als een puppie of klein katje, een pasgeboren olifantje, een nijlpaardje. Maar als die dieren groot worden zijn ze nog steeds zo lief. Grappige vraag. Ik zit me suf te piekeren en kom net als mijn voorganger ook uit op de rups en de vlinder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kangeroe! Als die in de buidel komt dan ziet hij eruit als een kale roze larve maar als hij groter is dan ziet hij er lief uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lieveheersbeestje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een net geboren konijn
Plaatje bij antwoord
Aponi
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een scheetje...
Eigenlijk niet, omdat de natuur bewust kleintjes een uiterlijk heeft gegeven dat op onze 'schattig-spieren' werkt, en omdat onze babies grote ogen en grote hoofden en korte armpjes en beentjes hebben, wakkeren jonge dieren met dezelfde kenmerken ongeveer dezelfde instincten aan.

Uitzondering zijn inderdaad de al een paar keer genoemde insecten ; hoewel we die ook in volwassen vorm niet uitgesproken 'schattig' of 'lief' vinden, vinden we ze in hun larve-stadium vaak maar grote griezels. Zeker van dichtbij. Maar eigenlijk geldt dat voor de meeste imago's ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een panda is ook niet bepaald een schoonheid! Maar voor al deze voorbeelden geld wel dait dit echt de eerste tijd is! Een "kleurer-kangaroe of papegaai" is alweer schattig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vogels zien er meestal niet zo mooi uit als ze net uit 't ei zijn. Kaal, roze en nog zonder veren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Axolotl is het schattigst als het klein is en blijft schattig als het ouder/groter is. Het zijn salamanders, maar ze veranderen zo goed als nooit in salamanders.

Ze zijn er natuurlijk in verschillende kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net een interessante film over de raaf op Arte gezien. Die jonkies zijn net zo lelijk als dat papagaaienjong hierboven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij hogere diere is dit eigenlijk ondenkbaar.
Het er lief en koddig uitzien is namelijk een soort van bescherming en net als mensen worden dieren ook steeds lelijke hoewel over maak niet valt te twisten is het ook zo dat jong staat voor vruchtbaar dus mannen zullen zowiezo eerder gaan voor jong.