Mag aquatan - sera gebruikt worden terwijl vissen in het water zitten?

Ik heb een aquarium waarvan ik wekelijks de waarden test. Nu waren de nitriet of nitraat waarden te hoog, dus heb ik een deel water vervangen. Als er nieuw water in zit moet je sera aquatan gebruiken, maar mag dit ook als intussen de vissen in de aquarium blijven zitten? Of moet je die er voor een paar uurtjes uithalen zodat het product kan intrekken?

Laat me aub zo snel mogelijk iets weten!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/aquarium-water-verversen-conditioneringsmiddel-toevoegen.108117

Antwoorden (2)

Ik had hetzelfde probleem met nitriet en ik gebruik daarvoor sera nitrivec en de volgende dag sera toxivec. Hierbij mogen de vissen ook in de bak blijven. Neem aan dat het bij aqautan dan ook mag. Anders misschien voor de zekerheid even informeren bij de dierenspeciaalzaak.

Ik zou het wel even in een litertje water oplossen zodat je vissen het niet rechtstreeks binnendringen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Binnen krijgen bedoelde ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aquatan mag altijd gebruikt worden, ook wanneer er al vissen in het aquarium zitten. Aquatan is niet schadelijk voor de vis, ook niet in een overdosis.

Wanneer je nitriet te hoog is, zou ik niet alleen water verversen maar ook de bodem goed reinigen.