Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten die hele kleine kikkertjes of padjes?? die in Almere Poort nu overal over de weg lopen??

Ze steken met 1000000den tegelijk over ze zijn misschien een cm groot, hoe heten die??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat ze veilig kunnen oversteken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaa ik vrees dat er echt heel veel plat gereden worden:'( ze gaan meerdere keren per dag!!! En dr rijden best wel wat autos (en hard ook!!)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat het padjes zijn. Van juni tot september trekken de net geboren dieren vanuit het voortplantingswater naar de plek waar ze in de zomer zullen verblijven. Bij sommige soorten gaat het om zoveel dieren tegelijk dat het een opvallend verschijnsel is. Dat wordt ook wel de "paddenregen" genoemd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Byzondere foto!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

babykikkertjes misschien
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Zijn padden omdat het asfalt warm is blijven ze daar vaak even om weer op te warmen en worden dus doodgereden.Kijk op padden.nu misschien kan je er wat aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel de gemeente of een natuurwerkgroep, ze kunnen tijdelijk een scherm langs de weg plaatsen met daarvoor ingegraven emmers: de padden zoeken langs het scherm naar een manier om er langs te komen, vallen in de emmer, en kunnen de volgende ochtend veilig overgezet worden door bijvoorbeeld vrijwilligers.
Kleine padjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding