hoe kan mijn hondje loslopen zonder dat hij bang/boos wordt tegen andere honden als we die tegenkomen(lees beschrijving aub!)

Hoi Allemaal,
mijn hondje kan loslopen als ik met iemand aan het wandelen ben, maar soms dan wilt hij niet meekomen als we een hond tegenkomen, omdat hij bang is voor andere honden want hij is ooit door een rotweiler gebeten (hij is zelf een chihuahua).
kan ik dit nog afleren of blijft hij dit zijn hele leven zo houden? en heeft iemand nog tips voor mij??
Alvast heel erg bedankt, Groetjes Eline.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

misschien ben je zelf erg onzeker, kijk eerst naar je eigen houding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je hond dat nog kan afleren ligt aan de leeftijd van de hond ,zoek een goede hondenschool ,zo een waar je als baasje ook veel kan leren zo dat de hond en jij ook kan leren met honden in roedelverband om te gaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een waardevol antwoord
plus van mij
Ivana
12 jaar geleden
+1 Waarom die min? Dit is de meest logische volgorde. Bij een goede hondenschool vind je een luisterend oor en nog meer gericht advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hé ivana, waar is jouw plusje?
Ivana
12 jaar geleden
Ik vind het antwoord te mager voor een plus. Vandaar dat ie uitblijft. Maar een min vind ik ongepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar je schrijft in je reactie: +1
dan moet je hem wel geven....
zelf zou ik het zo oplossen

goed opletten of er andere honden aankomen en dat is best lastig als je samen met iemand aan het wandelen bent dus zou ik het eerst alleen met hem oefenen

als er dus andere honden aankomen moet je hem bij je roepen voor hij ze in de gaten heeft en altijd belonen als hij komt dan is succes verzekerd als je roept en hij weet dat hij dan altijd wat lekkers krijgt

lijn hem dan aan en loop zelfverzekerd door als een echte lijder

ik weet niet hoe lang dit al duurt en denk dat het lastig is het bang zijn af te leren als ze eenmaal gebeten zijn is dat best moeilijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Je kunt je beter als leider gedragen, dan als lijder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt gelijk, bedankt ik was even mijn ezelsbruggetje vergeten
Oefenen door steeds langs andere honden te lopen,blijf zelf rustig en zodra je al ziet dat je hondje bang of boos wordt meteen ingrijpen door een klein tikje aan de riem te geven zodat z'n aandacht voor andere honden wordt onderbroken en hij aandacht voor jou krijgt.
Je zou ook eens kunnen kijken naar Ceasar Milan op NGC elke avond om 19.00 uur.
Dit soort probleem komt heel vaak voor tijdens de uitzendingen van the dog whisperer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt dat je hond doorloopt, maak je een commando daarvoor. Als je hond bij een andere hond is, en niet mee wilt komen, pak je een snoepje in de vorm van Frolic of een stukje kaas(High Value) en lokt hem mee. Zodra hij voorbij de hond is geef je hem de beloning en zeg je "Doorlopen". Herhaal dit totdat je alleen nog maar een vlug gebaar hoef te maken, en uiteindelijk alleen "Doorlopen" zegt! Heel makkelijk ;-)
Wat je ook kan doen is de aandacht van je hond te pakken krijgen en (Natuurlijk als hij van speeltjes houdt) een speeltje weggooien. Maar dit is denk ik moeilijk te realiseren.

Toegevoegd na 18 minuten:
Verder gewoon rustig en kalm blijven, je hondje zal niet uitvallen hoor! Als hij begint te blaffen of te grommen is dat een teken dat hij bang/onzeker is. Dit zal niet resulteren in uitvallend gedrag als hij los is. Als de andere hond vervelend is, bescherm je hond dan door er tussen in te gaan staan, NIET door je hond op te pakken. Doe dat sowieso nooit! Laat je hond veel omgaan met stabiele honden!